18 Şubat 2017 Cumartesi

Çalışan Anne ' den Ev Hanımı Anneye Dönüş

blog yazarak para kazanmak

Aslında ' Ev Hanımı ' diye bir tabiri sevmiyor , hatta kabul etmiyorum. ! Sadece arama motorlarından bana daha kolay ulaşılabilinsin diye bu tabiri yazmak durumunda kaldım. Yoksa ' Ev Hanımı ' tanımlaması bana hep ' Evinin kadını , çocuklarının anası ' cümlesini hatırlatır ve aynı klişeliği hissettirir.


Her neyse konumuza dönecek olursak bu ay itibari ile tam bir yıl olacak çalışma hayatımdan ayrılıp , evde vakit geçirmeye başlayalı ...


Bu sürede neler oldu ?


Öncelikle hamile kaldım !

Tıpkı hayal ettiğim gibi bol gezmeli tozmalı bir hamilelik geçirdim.
Hep merak duyduğum tığ işi örgü çeşitleriyle oyalandım. Bir bebek şapkası örmüşlüğüm var ki evlere şenlik ! O işlere pek yeteneğim olmadığını da böylece anlamış oldum.
Zaman zaman kitap okudum , film izledim , oğlum ve dersleriyle ilgilendim...

Şimdi ise iki aydır iki çocuklu hayatı deneyimlerken aslında asla tamamen çalışma hayatından kopmak istemediğimi anlıyorum.

Evet zamanı var , minik bebeğimin büyümesini izlemek ve ilk anlarında tabi ki yanında olmak istiyorum ama belki bir , belki iki yaşına geldiğinde tekrar o  çalışan , planlı programlı , sosyal kadın olabilmeyi diliyorum.

Evde olmaya gelirsek ; şimdilerde bebeğim küçük olduğu ve aynı zamanda ilgi isteyen , derslerinin kabus gibi üzerime çöktüğü bir çocuğum daha olmasından sebep bir uyku düzenim malesef olamıyor. Kaldı ki evde yalnız olduğum dönemlerde bile sabah en geç 9 da kalkan pimpirikli biri için çalışmıyor olmanın konforunu pek yaşayamadım.


Yine de iş hayatındaki stresinden daha kolay evde olmak ve çocuklarınla ilgilenip kendine vakit ayırmak.


Şimdilik evde olmanın güzelliklerine odaklanayım da , iş hayatına tekrar döndüğümde içimde kalan bir aktivite olmasın ...


Peki siz neler yapıyorsunuz çalışan ve çalışmayan anneler , yeni evliler ve genç kızlar :)

Özellikle kendiniz için sizi mutlu eden aktiviteleri yazarsanız çok sevinirim .
Sevgiler ..

5 yorum:

  1. Ben ev hanımlığı demedim hiç sanırım, anneyim dedim, sadece anne olabilmek için ayrıldım işten ,ev için değil :D

    YanıtlaSil
  2. Ev hanımlığı :)) oyyy valla ben daha evlenmeden çoluk çocukla uğraşıyorum :)) Tabi bizim evin aktivite müdürü meloş ve muhittin :)) iki si yetir valla her şeye muhittin bizim evin yaramaz Muhabbet kuşu dur kendisi :)) Bende bir yol buldum arada evden tüymek için kursa gidiyorum güzel oluyor :))

    YanıtlaSil
  3. Selam.
    Bende "ev hanımı" tabirini ve konumluğunu sevmiyorum. Çalışmak, bir eyler üretmek hep daha keyifli gelmiştir bana.
    Bende neredeyse 5 yıldır çalışmıyorum.
    Başta annemin sağlık problemleri nedeni ile şi aramayı bırakmıştım. Sonra 3 yıl önce kızım oldu keyifle, zevkle mutlulukla onu büyüttüm ve bir kaç ay öncesinden itibaren ev de olmanın verdiği daralmalar başladı.
    :))
    Bende daha çok gezerek, okuyarak geçiyor günlerim.
    Güzel havalar da parktayız yada bazen tek takılıp atıyorum kendimi sokağa. Yoksa evde başka türlü zaman geçmiyor.
    İyi pazarlar.

    YanıtlaSil
  4. Ben de bebeğimi kucaklayıp ev hanımı olacağım günleri sayıyorum. 18 yıldır çalışıyorum, şu an 15 haftalık hamileyim ve çalışmak artık çok zor geliyor. Belki işten ayrılınca bu günlerimi özleyeceğim ama insan böyle işte, yaşadığı anın değerini bilmiyor :) Aslında senin de bahsettiğin gibi önemli olan kaliteli vakit geçirebilmek. Çalışırken inan bu pek mümkün olmuyor, her şeye az vakit ayırabiliyorsun çünkü.

    YanıtlaSil
  5. 14 ve 9 yaşında iki çocuğum var. Aktif 22 yıllık çalışmadan sonra ücretsiz izin aldım evle ve çocuklarla daha çok ilgilenmek ve dinlenmek için. Çok geziyorum spora gidiyorum, şimdilik iyi ama bilmiyorum sıkılır mıyım?

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...