21 Mayıs 2019 Salı

Evde kedi bakmak üzerine....

Yaklaşık iki ayı aşkındır kedimiz var evde. Daha önce de defalarca kısa süreli kedi bakma deneyimlerim olmuştu ancak sokağa alışkın olduklarından hiçbiri tam  kalıcı bir birey olmamıştı evimizde. Ta ki kızımız Pamuk gelene kadar...



Pamuğu sahiplendiğimizden bu yana özellikle benim üzerimde olumlu etkisi çok oldu ...

Psikolojik olarak varlığı bile öyle mutlu etti ki gelir gelmez . Şu iki gündür aklımdan geçenleri nasıl düşünebiliyorum hala inanamıyorum kendime.



Neyse efendim  konuya geçelim ...



İki gün önce pamuğun iç ve dış parazit aşısını yaptırdık.Ve malesef ki pamukta iç parazit olduğunu öğrendik . Aynı aşı on gün sonra tekrar yapılacak. Asıl endişem ise çocuklara geçmesi muhtemel olabilecek herhangi bir rahatsızlık riski... 


Aşısı zamanında yapılan evcil hayvanların hiç bir risk taşımadığı sürekli olarak söylense de işin içinden parazitler  gözle görülür kurtlar vs olunca insan tercihlerini sorgular oluyor malesef.


Evet onu kesinlikle çok seviyorum ama benim bu sevgim çocuklarımın sağlığını riske attığım yerde sınırlandırılması gereken bir sevgiymiş gibi hissediyorum 


Sürekli devam eden ihtiyaçlar maddi olarak zaman zaman zorlasa da asla Pamuktan vazgeçmeyi düşünmedim ama bu parazit olayı ve insana geçen olası rahatsızlıklar çokkk keyfimi kaçırdı dostlar...

Her gün evi süpürüp  ekstra temizlik yaparak evde tüylü hayvan bakmanın dezavantajını olabildiğince sınırlandırdım ama bu sağlıkla ilgili konularda, aslında sadece çocuklarım için endişeleniyorum ...


Evde kedisi olanlar veya evde hayvan beslenmesine sıcak bakmayanlar, fikirlerimizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim 🙏🌺

11 yorum:

  1. hımm bilemediim. beslemiyorum ama besleyen çok yanii. parazit de öğrenirsin yaa çözümü vardır. bilemezsen bulamazsan söle banaaa, kedici arkadaşlara sorarız kiii :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzelmiş Maşallah Pamuk....güle güle büyütün, kist hakkında ağzı olan konuşuyor sen korkma, aşılarını da yaptırmışsın daha ne olsun?

    Çok uzun yorum yapmıştım ama nereye parmağım değdiyse kayboldu gitti...

    Şu linklere bakabilirsin daha profesyonel görüşler:
    https://www.google.com/search?q=kistten+korkmay%C4%B1n+kedi&rlz=1C1OKWM_trTR829TR829&oq=kistten+korkmay%C4%B1n+kedi&aqs=chrome..69i57j0l5.4076j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


    Hani kist yapar derler o kist lahmacun, sokakta yenilen yeşillikli döner, iyi pişmeşiş çiğ köfte, salatalardan da bolca geçer ve benim kediyi, köpeği hiç sevmeyen, evinde kedi, köpek olmayan arkadaşımda hamileyken toksoplazma çıkmıştı.

    Valla ben kedime ilk aldığımda bu aşıyı yaptırdım bir daha yaptırmadım çünkü kedime çiğ et vermiyorum, dışarı yani sokağa çıkmıyor, eve ayakkabıyla kist, parazit mikrobu getirmiyorum ayakkabımı dışarıda çıkartıp sonra elime alıp doğru dolaba koyuyorum. Kist ise bende zaten varmış ta çocukluktan kalma, o zaman mahallede kedi, köpek, topraklar içinde oynayıp elimizi yıkamadan ağzımıza filan götürmüşüm sanırım..uyuyormuş hiç zararı yok merak etme demişti doktor...(bu dediğim uzun yıllar önce)

    Çok pimpirikliysen kediyi sevdikten sonra çocuklar ellerini sabunla yıkasınlar (ki ben 28 yıldır böyle bir şey yapmadım) öpmesinler vs. ben kedimi öpüyorum da, sevdikten sonra elimi de yıkamıyorum. Ama sokak kedisini seversem eve gelince ellerimi iyice sabunla yıkıyorum çünkü o sokak kedisi olduğu için...o farklı...

    İşte böyle kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokk teşekkür ederim, içimi ferahlatan vakit ayırıp uzun uzun yazdığın cevap için 💕💕💕

      Sil
    2. Ne demek, rica ederim daha uzundu da kaybettim:))))♥♥♥

      Sil
  3. Çocukluğum boyunca evde kedimiz oldu hiç bir aşısı da yoktu(kendimize zor bakıyorduk bi yerde) biz ne yersek onu yerdi:P Çişi gelince dışarıya gider işi bitince geri gelirdi.Yediğini saymazsak sıfır masraflıydı.Bir kedide parazit olabileceğini ilk defa duyuyorum.36 yaşıma geldim parazit falan da kapmadık hiiç korkma o konuda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde tek bir sinek bile yutsa bu iç parazite neden olabiliyormuş. İç parazit aşısını düzenli yaptırmak şartmış...bu masrafı göze alarak pamukla olmaya, evimizde bakmaya devam edeceğiz İnş 🌺

      Sil
  4. heeey yaa dün bücürükten ve ben müjde abladan rica ettim de sana geldi baaak o deneyimli yaa kediler konusunda ne güzel yazdı sanaaa ama nerde yorumlar gözükmüyo yaa :)

    YanıtlaSil
  5. ay tamam gözüküyomuş hepsiii ben görememişiiim :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. Sizi takip ettim Bloğum yenidir destek olursanız sevinirim

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...