9 Temmuz 2015 Perşembe

Said Nursi ' den Sözler ...

Tevhid
Tevhid, en ehemmiyetli ve en halavetli ve en yüksel bir vazife-i kudsiye ve bir fariza-i fıtriye ve bir ibadet-i imaniyedir.

İnsan bir yolcudur. Sen burada misafirsin. Ve buradan da diğer bir yere gideceksin. Misafir olan kimse, beraberce getiremediği birşeye kalbini bağlamaz. Bu menzilden ayrıldığın gibi, bu şehirden de çıkacaksın. Ve keza, bu fani dünyadan da çıkacaksın. Öyle ise aziz olarak çıkmaya çalış.

İnsan ve vazifesi
Kendini başıboş zannetme. Zira şu misafirhane-i dünyada nazar-ı hikmetle baksan; hiçbir şeyi gayesiz, nizamsız göremezsin. Nasıl sen nizamsız, gayesiz olabilirsin.

İnsan ebed için yaratılmıştır. Onun hakiki lezzetleri, ancak marifetullah, muhabbetullah, ilim gibi umur-u edebiyedir.



 Gururu birak, seni yaratani düsün, kabre girecegini bil, öyle hazirlan.
Her söyledigin HAK olsun Fakat her HAKKI söylemek senin HAKKIN degildir:
"Ömrün kisa ise;ebedi bir ömrün var,merak etme ...

Allah’i taniyan ve itaat eden, zindanda da olsa bahtiyardir… O’nu unutan, sarayda da olsa, zindandadir, bedbahttir.

Ahirette seni kurtaracak bir eserin olmadığı takdirde fani dünya da bıraktığın eserlere de kıymet verme.

İman hem nurdur hem kuvvettir. Evet hakiki imanı elde eden adam kainata meydan okuyabilir.

8 yorum:

  1. merhaba blogunuzda takip et bölümü açılmıyor :(

    YanıtlaSil
  2. Merhaba iadei ziyarete geldim

    YanıtlaSil
  3. Merhaba hoşgeldiniz bloğuma :) Kontrol ettim bir sorun görünmüyor Yasemin Hanım , belki anlık bir hatadır... Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Tatil istiyorum sayende :D Bu arada ne zaman değişti tasarım ben baya kaçırdım galiba :D

    YanıtlaSil
  5. :)) Tatil istenmez mi hiçç :) Ben de istiyorummm.. Yeni yaptım tasarımı bu arada , elimden bu kadarı geldi.. Biraz değişiklik olsun dedim? Nasıl buldun Lady?? Yorumlara ve değişikliğe açığım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel olmuş aydınlık durmuş ve mevsime gitmiş ya resimler :D Ama resimi tam ortalamlısın ve büyültmelisin bence :D Birde gri lady yazısında font sorunu var yaouda halledersen bence çok hoş :D

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Tamamdır :) Bakacağım çaresine .. Teşekkür ederim desteğin için :)

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...