11 Ağustos 2015 Salı

Keşke Kadın Olsam - Aykut Oğut - Kitap Yorumu


 Aykut Oğut ile bir çoğunuz gibi Evrenden Torpilim Var kitabı ile tanışmıştım. Ve satış rakamlarınında görüşümü doğrulayacağı gibi ciddi patlama yaşamış , insanları olumlu bakış açısı konusunda oldukça bilinçlendirmişti ...

Kapağını ayna olarak tasarladığı ikinci kitabıyla da benzer bir başarıyı yakalamış , ama bende kendini tekrar ettiği hissini uyandırmadan da edememişti .

Şu Egoları Şişirsekte Mi Saklasak kitabını tamamlayamadan yarım bırakmış ve bu tarz kişisel gelişim kitaplarıyla da arama mesafe koymuştum. Sebebi neredeyse hepsinin aynı şeyleri , farklı kelimelerle anlatmaya çalışmaları ve bunu can sıkıcı hale getirmeleriydi...

Tüm bu okuma deneyimlerinden sonra Aykut Oğut yeni kitabıyla karşımıza çıktı ;
' Keşke Kadın Olsam ' dedi ve bir çok kadının ilgisini çekmeyi başardı ...
Zaten okurlarının neredeyse tamamının kadın olduğu düşünülürse mantıklı bir çıkıştı yaptığı .
Kitabı  yayımlandıktan bir kaç ay sonra yeni bir kitap satın almak için kitapçımda rastladım eski yazar dostum , iyi konuşmacı ve espirütüel diliyle kendini sevdirmiş Aykut ' a ve aldım kitabını ...
Bakalım bu kez neler anlatacak dedim kendi kendime ...

Aykut Oğut

Kitap hakkındaki görüşlerime gelecek olursak ;
Aykut Oğut'un ne anlattığından ziyade nasıl anlattığıyla ilgileniyorsanız oldukça başarılı bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Yazım dilindeki samimiyet , kullandığı kelimeler sizi bir dostunuzla sohpet ediyormuş hissine bürüyor. Ama nasıl bir dost :) ???

Benim için, tüm yaşam felsefesini artık bildiğim , kendini farklı cümleler kurarak tekrar eden ama bendeki hatırından dolayı ve zamanında bana kattığı değerli bilgilerden dolayı tahammül gösterdiğim , konuşkan , zeki ama yeni bir fikri olmayan bir dost gibi ...

Kitapta kadın olmanın güzelliklerinden , içimizdeki güçten ve dişil enerjiden bahsediyor...
Tam da tüm kadınların hissettiği , duygusal kodumuzda olan  merhamet , kıskançlık , inanç , yapma gücü vs. gibi doğuştan taşıdığımız genetik özellikler gibi ...





Aykut Oğut ' un toplumumuzun biz kadınlara uyguladığı baskılar , gelenekler , ayrımcılıklar gibi konulara da değindiği bu kitabını  güzel vakit geçirmek için okuyabilirsiniz.

Ancak kitabı bitirdiğinizin ertesi günü  size kazandırdığı birşey olmadığını farkederseniz geçirdiğiniz zamana üzülmeyin...
Benden söylemesi :)
Sevgilerimle ...
Gri Lady


4 yorum:

  1. hiç duymadım. hımmmm olumlu izlenim edinmedim sölediklerinden senin :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de okumuş ve bir kaç ay önce blogumda yorumlamıştım ancak o zaman ki postumda değinmeyi unutmuştum. Kız isteme ve geleneklerimiz hakkında yaptığı yorum tamamen şişirilmiş ve ticari kaygı dolu gelmişti. Ohh! sonunda sayende de olsa içimin şişkinliği indi. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok abartılı örneklerler vardı kitapta aynen ...
      Bu da yazarın bu konuda sağlam veriler yerine sadece örneklerden yararlandığını gösterir ...

      Sil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...