7 Ekim 2015 Çarşamba

Mutluluk Dediğin

Değişiyoruz dostum dedi yaşlı adam ...
Değişiyoruz ve bunun farkına çok geç varabiliyoruz...
Öyle olmasaydı bir yolunu bulur , değişime karşı çıkar ve güvenli alışkanlıklarımıza sığınırdık sadece...

' Peki  ? ' dedi adam ;
 Peki hayat bu değişimlerden ibaret mi sence ?
Bütün ömrüm hedefler peşinde koşarak geçti... Ne hayal ettiysem onun için çabaladım.Elde ettim ve elde edebilmiş olmanın derin hazzını yaşadım ...
Ama sonra yeni hedefler çıktı ortaya , yeni işler , yeni zorunluluklar , yeni hayaller ...
Bu yüzden elde ettiklerimin bana mutluluk getirmediğini , aksine daha fazlası için hep bir yarış içinde olduğumu ve en sonunda da nasıl da değişmiş olduğumu gördüm ...
Mutlu olmak için kurduğum hayallere ulaştıktan sonra farkettim ki , mutluluk anlık bir his ve yerini çok çabuk başka duygulara bırakıyor...

Söylediklerine kısmen katılıyorum ama mutluluk konusunda söylediklerin tamamen yanılgı .
Mutlu olmak için hedefler belirlediğini söylemiştin. Yani mutluluk hissini hissedebilmek için kendini bir şeye şartlandırmışsın.
Şartlı mutluluklar geçicidir dostum. Bu hakikati çözüp , hayatına uyguladığında saf mutluluğu hissedeceksin ve daha derin yaşayacasın. Mutluluk , sahip olduklarını farkedebilme yetisidir. Bu bir çok insanda eksiktir.
Gerçekten mutlu olan insanlara bir bak , onların çoğu zaman hiç bir şeyleri yoktur...
Bizim peşinden koştuğumuz gibi yüklü miktarları hedefleri ya da çeşitli lüks alışkanlıkları ...
Onlar sadece sahip olduklarının farkına varabilmeyi ve bunlara şükran duyabilen insanlardır.
Gerçek mutluluk budur!

' Yani bir ömrü kısa süre sonra sona eren bir duygu anı için mi yaşadığımı söylüyorsun bana ? '

Hayır dostum , bu gün ne kadar güzel bir güne uyandığımızı ve bu anı yaşıyor olmamızın bile ne kadar şanslı olduğumuzun bir kanıtı olduğunu söylemeye çalışıyorum...
Bir baksana etrafına , burada olmak yerine çok daha kötü yerlerde olabilirdik...
Hala toprağın altında değil de üzerinde olmak ve nefes almak bu günün mutluluk sebebi olmaya yetmez mi ?

11 yorum:

  1. ne kadar doğru anlatılmış mutluluk çoğumuz burda anlatıldığı gibi anlık mutlulukların peşindeyiz ne yazık ki!
    bidolukozmetik.blogspot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kez bu tarz bir post yazıyorum. Beğenmene sevindim. Sevgiler..

      Sil
  2. Ben de bir ara bu tür şeyler hissetmiştim. Şu an da mutlu musun diye bir yazı yayınlamıştım. Aklıma o geldi okurken. Gerçekten güzel bir yazı olmuş eline sağlık. Hemen paylaşıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir yazı, mutluluk şarta bağlı değildir. İnsan nelerden mutlu olduğunu keşfederse hayattan daha büyük bir zevk alır bence.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle Yüreğimin İklimi ...
      Sevgiler :)

      Sil
  4. İçten gelen bir şükür.... Onun verdiği huzuru ve mutluluğu, kavrayışı başka bir fiil veremez bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle , o huzur ve şükrü her daim hissedebiliriz inş. Sevgilerimi sunuyorum..

      Sil
  5. Ne kadar güzel bir yazı olmuş içten sadece ve sıcak duygular ve saf cümleler gizlenmiş içine yüreğine sağlık canım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sessizkaldım ...
      Öpüyorum..

      Sil
  6. Merhaba Funda , hoşgeldin bloğuma :)
    Ben de geleceğim bloğuna , sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...