30 Haziran 2014 Pazartesi

YAŞASIN ORUÇLUYUM..


Şu an bunları yazarken , iftara yaklaşık 4,5 saat var..
Açıkmadım mı ? tabiki acıktım..
Susadım da..
Ama ne yaptığını ve ne için yaptığını bilmek insana inanılmaz bir huzur veriyor insana ...
Oruçlu iken yapacağın duaların kabul edileceğini bilmek , Oruçlunun uykusu ibadettir. Susması tesbihtir, amelleri misliyle kabul edilir, duası makbuldür, günahı affedilir." (Hz. Muhammed)  şeklinde müjde ile bilinçlendirilmek daha da mutlu ediyor beni an itibari ile...
Oruçlu olmanın en sevdiğim yanını hissediyorum bir de ;
İftarda ne yiyeceğimi düşünmek..:)
Evet beni en mutlu eden düşünce bu şu anda..
Sabırlı olmayı en güzel şekilde öğreten bu ibadetimizden sonra sahip olduklarımızın değerini daha da iyi anlıyorum..
Ve şükrediyorum her zerresi ile mükemmel bir inanca sahip olduğum için ..


"Bir kimse Ramazan ayında bir oruçluya iftar verirse, günahları af olur Cenab-ı Hakk onu cehennem ateşinden azat eder O oruçlunun sevabı kadar ona sevap verilir''


Bir hurma ile iftar verene de, yalnız su ile oruç açtırana da, biraz süt ikram edene de bu sevap verilecektir Bu ayda bir oruçluya su veren kimse kıyamet günü susuz kalmayacaktır" (Tirmizi)

Ebu Hüreyıe (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: 

"Kim Allah Teala yolunda bir gün oruç tutsa, Allah onunla ateş arasına, genişliği sema ile arz arasını tutan bir hendek kılar'' 3085 

Ebu Ümâme (radıyallahu anh) anlatıyor: "Ey Allah'ın Resülü dedim, bana öyle bir amel emret ki (yaptığım takdirde) Allah beni mükâfaatlandırsın'' 

"Sana dedi, orucu tavsiye ederim, zira onun bir eşi yoktur'' 

Peygamber Efendimiz (sav) buyuruyor ki: 

"Adem oğlunun her ameli katlanır. Bir iyilik yedi yüz misline kadar katlanabilir. Yalnız oruç müstesna. Çünkü onun mükafatını Allah verecektir. Oruçlu iken iki ferah vardır. Birincisi iftar zamanının sevinci, diğeri Rabbine ulaştığı zamanki sevinçtir"


"Kim mazeretsiz olarak Ramazan’da bir gün oruç yerse, ebediyen oruç tutsa da onu kaza etmiş olmaz."



4 yorum:

  1. Allah kabul etsin canım. hem bu kadar sıcaklarda ve uzun günde tutulan oruç ta mutlaka çok değer görür Allah tarafından.

    YanıtlaSil
  2. Evet , bende böyle düşünüyor ve inanıyorum..
    Ve herhalde bundandır ki , her yeni gün oruçlu olduğum için ayrı bir huzurlu oluyorum .:)

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...