27 Temmuz 2015 Pazartesi

Melek Bir Yandan , Şeytan Bir Yandan ...

Bir hayat felsefesi ki benimkisi ; ikilem arasında kaldığım , yönümü belirlemede kararsızlıklarım yüzünden bir sağa bir sola yol yalpaladığım ve hangi yöne gitmem konusunda bir türlü karara varamadığım ...
Bazen çok okumanın ve her konuda fikir sahibi olabilme tutkumun bir geri dönüşümü olduğunu düşünüyorum bu kafa karışıklığımın...
Bir yanda hayatıma dair sonsuz yaşama sevinci ve deli dolu hayallerim , ideallerim ...
Bir yanda inancım...

En kötüsü de ikisini buluşturabildiğim bir orta yolu henüz keşfedememiş olmam ...

' İnandığın şeyi sorgula , öğren ve inandığın gibi yaşa ' görüşümü geliştirmemle başladı herşey ...
Bıraktım okuduğum aşk kitaplarını , onlarca best seller serilerini bir yana ...
Madem inanıyorum dedim, inandığım kitabı bile okumamışken , başkalarından öğrendiklerimi benimsemek ve uygulamak mantıksız , ben okumalıyım , ben deneyimlemeliyim bilgi eylemini dedim ve Kuran'ın mealini okumaya başladım...
Hala okuma aşamasındayken bunun kolay ve keyifli olduğunu söyleyemeyeceğim malesef...
Kafam karıştı , ne kadar da yüzeysel bir inanca sahip olduğumu anladım...
Okumaya devam ettim , hala da okumaya gayret etmeye çalışıyorum ama sanki eskisi gibi değilim...
Çünkü inandığımı söylediğim ve kabul ettiğim,  varlığına tüm kalbimle inandığım Allah için nasıl da hiçbir şey yapmıyormuşum onu gördüm...

Ama tüm bunların yanında beni ben yapan özelliklerim ile çelişmeye başladı herşey;
Yapmak istediklerim ve yapmak zorunda olduğumu hissettiklerim ....

İşte başlığın konusu tam da bu ; melek bir yandan , şeytan bir yandan ...
Ve ben iksinin mücadelesini tarafsızca izliyor gibiyim...

7 yorum:

  1. Bu sadece sizin sorununuz değil. Aslında yazınızı okuduğumda bu sorununuzu da çözdüğünüzü fark ettim. Evet. Çok çeşitli şeyler okumak, çok farklı görüşten insanlarla beraber olmak kafa karışıklığına, şeytanın ve nefsin vesveselerine sebep oluyor.
    Hz. Allah'ın c.c. tevbe suresinde:
    "119- Ey iman edenler! Allah'dan korkun ve doğrularla beraber olun." ayetini belki pek çok kez okuduğumuz halde, nedense buna pek uyduğumuzu söyleyemem. Ben dini kitaplar dışında artık pek kitap alıp okumuyorum. Çevremdeki insanlar da belli. Fakat internette bu konuya pek hassasiyet gösteremiyorum doğrusu. Her görüşten insan var sonuçta. Gerçi benim kafamı karıştırmıyorlar. Sadece vaktimi çaldıklarını düşünüyorum.

    Hz. Allah c.c. nisa suresinde ise:
    140- Allah size Kitab (Kur'an)da: "Allah'ın âyetlerinin inkâr edildiğini ve onlarla alay edildiğini işittiğiniz zaman, başka bir söze geçmedikleri müddetçe, o kâfirlerle oturmayın. Aksi halde siz de onlar gibi olursunuz" diye hüküm indirdi. Muhakkak ki Allah, münafıkların ve kâfirlerin hepsini cehennemde toplayacaktır.

    İşte internet tam da bunu yapıyor.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel ifade etmişsin , beni de ne güzel anlamışşın sevgili Yolcu ...
    Yazdığın ayetler ne kadar da bariz açıklıyor herşeyi ama muaffak olma konusunda çok zayıf hissediyorum kendimi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz aciziz. Sığınağımız ise belli.

      Sil
  3. Desteğin ne kadar da güzel Yolcu ... Birbirini tanımayan insanların birbirini sevebilme yetisi , iyiyi isteme , kötüden alıkoymak için sarfettiği ufacık bir kelime bile bence Allah katında mükafatlandırılacaktır. Senin gibi değerli arkadaşların çoğalması dileklerimle.. İyi ki varsın ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bu senin güzel görüşünden. Yine de teşekkür ederim.

      Sil
  4. Asla bir kimliği yoktur zihnin. Bazen senin, bazen benim, bazen birilerinin kimliklerine dâhil olur.

    Bazen de hiç bir kimliğe ait değildir zihin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu iç çatışmalar da bu sebepten belli ki ...
      Teşekkür ederim yorumunuz için..

      Sil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...