31 Temmuz 2015 Cuma

Üzgün Olduğunuzda Neler Yaparsınız ?


Nefes alamıyor gibi kalbiniz sıkıştırdığında , hayat durmuş gibi hissettiğinizde , hiçbirşeye konsantre olamadığınızda , kısacası üzgün olduğunuzda neler yaparsınız ?

Ekşi duyuruda yer alan bu soruyu irdelemek istedim.
İnsan olarak duygu geçişlerimiz ve hissettiklerimiz neredeyse aynı ama bu durumlarda gösterdiğimiz tepkiler farklılık gösterebiliyor.

Ekşi ' de verilen cevaplar hepimizin bildiği alternatifler ama söyleme şekilleri ve acıyı paylaşma konusundaki samimiyetleri okunmaya değer kılıyor yazılanları.

Mesela ilk yazan arkadaş , ' Bol bol uyurum , kahve / sigara içerim ve tekrar uyurum ' yazmış. Ve eklemiş , ' Az da olsa işe yaramıştı ' ...

Farklı biri basketbol oynayarak hırsını potadan çıkarttığını , diğeri hissettiklerini yazıya döktüğünü ve bütün söylemek istediklerini içinden geldiği gibi yazdığını söylemiş .

'Ben çok üzgün olduğumda hiçbir şeyle uğraşmak istemiyorum , neticede ne kitaba konsantre olabiliyorum ne de filme , hatta uyuyamıyorum bile , bence en iyisi uyku ilacı almak ' diye bir öneri de var gayet halden anlayan ...

Ama verilen en popüler , ve benim de katıldığım cevaplar ; ' Duygusal olan herşeyden soyutlayın bir süre kendinizi... Duygusal şarkılardan , filmlerden , sizi kötü hissettiren ortamlardan... Ve sevdiğiniz bir şeyler ile vakit geçirin. Bir hobiniz vardır mutlaka , yoksa da edinin , eminim çok iyi gelecektir. Arkadaşlarınızla buluşun , gülün , dans edin ... Ya da alın bir kağıt kalem , söylemek şistediğiniz ne varsa , ne hissediyorsanız yazın ... Büyük harflerle bağırın , küfür edin , nasıl hitap etmek geliyorsa içinizden ve tamamen bittiğinde söylemek istedikleriniz gidin o kağıdı tuvaletin içine atıp , şifonu çekin ...
Suyla birlikte kanalizasyon çukurunda son bulsun sizi üzenler , üzen sebepler ...

 
 

16 yorum:

  1. Üzgünken de, sinirliyken de en iyi ilacım Kur'an-ı Kerim'i okumak. Başka hiçbir şeyde bu sükûneti bulamıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ben üzgün olduğumda deliler gibi temizlik yaparım. Bir de devamlı dolapların içlerini düzeltilir. Kıyafetlerimin yerlerini değiştirir dururum. Eğer inanılmaz derecede üzgünsem ( bunu babamı kaybettiğim zaman yaşamıştım ) günlerce uyuyabilirim. Fakat kalktığımda hiç iyi hissetmem kendimi. Beynim hiç bir zaman dinlenmiş olmaz. Kaldığım yerden düşünmeye devam ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başın saolsun , çok büyük bir acıdır eminim :(
      Temizlik yapman güzelmiş ama , ben tam tersi dağıtırım daha çok :)

      Sil
  3. Yazarım. Saçmasapan, kontrolsüzce, anlamsız da olsa yazarım. Deşarj olduğumu hissedebildiğim tek şey bu çünkü. Eğer yazmanın da iyi gelmeyeceği kadar kötü hissediyorsam yazabilecek duruma gelene kadar hiçbir şey yapmam muhtemelen zamanı geçirmek için uyurum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmak kadar rahatlatan bir eylem yok evet... Ama biz mutsuz da olmayalımmm , yazmayalım da di mi :)

      Sil
  4. gelcem yineee. o 2. foto mutluluk ya.:)

    YanıtlaSil
  5. Düşünürüm düşünürüm düşünürüm.. sanki dünyayı ben kurtaracakmışım gibi.. sorunu çözebilecek alternatif yollar fikirler üretmeye çalışırım kendimi teselli etmeye çalışırım ve inanılmaz şekilde gergin sinirli çekilmez olurum :) etrafımdakilerde hep bundan yakınır :)

    YanıtlaSil
  6. Olsun , ne demiş Sokrates ' Düşünüyorum öyleyse varım '...
    Ayrıca alternatif yollar araman, yapıcı olduğunu gösterir , iyi bir özellik... Kendine acımaktansa yapacağın en şahane şey hatta , tebrik ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç beklemediğim bi yorumdu inanın çok sevindim yaaa :) çok teşekkürler

      Sil
    2. merhablar yeniden yukarıdaki yorumun ve Esen kızın yeri blogunun sahibi Esen ben :) blog adresimi esenkznyeri.blogspot.com'a taşıdım yeni adresimde sizi de görmek isterim çok selamlar

      Sil
  7. vee evet canım yazmak en güzeli. ben genelde şarkı söylerim o da dağıtıyo kafayı.

    YanıtlaSil
  8. mimini yaptım kikirikiiiiiii okusana amaaaa yaaaa :)))))

    YanıtlaSil
  9. yazarım aklıma ne gelirse tabi yazarken de kulağımda bir müzik olmazsa olmaz diğer seçenekte bizim evin tosunu kardeşim Osman onla çok güzel stres atılıyor :) çok şanslıyım
    Osman can efendinin maceralarını okumak isteyenleri beklerim okuyunca niye bu kadar şanslı olduğumu anlarsınız :)

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...