4 Eylül 2015 Cuma

Bugün Mutlu Olmak İçin Neye İhtiyacınız Var ?

Nedir mutluluk anlayışınız ?
Yeni bir kıyafet aldığınızda hissettikleriniz ya da hayal ettiğiniz otomobili aldığınızdaki duygular mı ?
Ya da hayatınızı geçireceğiniz insana ' evet ' dediğiniz an mı ?


Yeni bir ev , huzurlu bir yuva ya da arkadaşlarla çıkılmış bir seyahat ...
Hepsi ne kadar da şartlanmış mutluluklar öyle değil mi ?

Oysa bizler ölümlü varlıklarız . Her ne kadar bencilce yaşıyor olsak ve ölmeyecekmiş gibi hissetsek te bir gün bunu yaşayacağız ve o günün bu gün olmayacağını kim söyleyebilir  ?

İşte bu yüzden içinize dönüp iki dakika düşünmenizi rica ediyorum .

Biri size günün sonunda ruhunuzun bedeninizi sonsuza kadar terk edeceğini söyleseydi ...
İlk aklınıza ne gelirdi ?
Nelere veda etmek , kimleri bir daha göremeyecek olmanız içinizi yakardı ?

Aile ?
Arkadaşlarınız ?
Özür dilemek istedikleriniz , kavga ettikleriniz ...
Sevdiğinizi söyleyemedikleriniz ...

Hepsine birden veda etme fikrini bile aklımızda canlandıramıyoruz değil mi doğru düzgün ?
Ama bunun bir gün olacağına nasıl da eminiz değil mi ?

Herşeyi arkamızda bırakacağımız bir dünyada yaşıyoruz ...
Burada ne  kadar kalacağımız belli değil ...
Belki bir çoğumuz yaşlılık zamanlarını yaşayamadan veda edecek her şeye .

Peki mutlu olmak için neye ihtiyacımız var öyleyse ?

Yeni bir güne uyanmış olmak , bu günü yaşayabilmek yeterli bir sebep değil mi sizce de ?

grilady,mutluluk resimleri,happy day

Ömür aslında bir gündür ; o da bugündür ... !

Hadi bu günü güzel yaşayalım .
Gülümseyelim .
Sevgi dolu olalım ve kimseyi kırmayalım , affedelim , daha yardım sever olalım ...
Çünkü her şey bittiğinde ardımızda iyi anılar bırakabilmek için güzel bir gün daha hediye edildi hepimize ...

                                                                                                                                             Gri Lady

24 yorum:

  1. Abim her zaman hatırlatır bana ölümü bildiği halde unutup saçma şeylere takılan varlıklarız diye.
    Haklı evet unutuyoruz aslında bilsek de olmayacakmış gibi yaşamak işimize geliyor.
    En azından ben kendimi biliyorum ve bu şekilde düşünüyorum.
    Haydi gülümseyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Ne güzel böyle bir ağabeye sahip olman :)
      Gülümsemen için bir sebep daha bak ...

      Sil
  2. Ne kadar güzel,inan bu günlerin,daha doğrusu günün değerini bilmek gerek.Ve ölüm gerçeğini artık benimsemeli,fakat hiç bir şeyin net olmadığı dünyayı ,hem kendimize ,hem de birbirimize yaşanılır kılmak için gayret göstermemiz gerekiyor.Mutlu bir gülüşle okudum yazını yavrum.Düşüncene ve kalemine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ece ablacım ...
      Senin gibi değerli büyüğümün yüzünü gülümsetebildiysem ne mutlu bana ...
      Sevgilerimi sunuyorum..

      Sil
  3. Ne güzel ifade etmişsin,ömür aslında bir gündür,o da bugündür!:) Geçmişe baktığımızda mutlu olduğumuz anları hatırlamak daha önemli ,değil mi?Emeğine sağlık,güç veren bir yazı olmuş:)Mutlu kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Uzun Hikaye :)
      Hep birlikte mutlu ömürler sürelim inş.

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş, emeğinize sağlık. Anlayabilen için, çok şey ifade ediyor, "Ömür aslında bir gündür, o da bugündür"
    Anlayabilen ve uygulayabilenlerden olabilmek dileğiyle...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah İstanbul Hanımefendisi , teşekkür ederim güzel yorumun için ..

      Sil
  5. Ağlattın beni yine :).Zaten ölümden çok korkuyorum. Sürekli de sorarım kendime mutluluk arayışımızla ilgili soruları.
    Ama ölümü sorgulamak ne kadar yorucu da olsa çok önemli bence. Ben yıllardır ne sevgilimle ne annemle ne de kardeşimle küsken uyumam. Yarın uyanabileceğimizin garantisi yok saçmalamayalım derim onlara da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrik ederim Moria , tam da sana yakışır bir olgunlukta davranıyormuşşun ...

      Sil
  6. en sevdiğim cümledir,ömür dediğin birgün........
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Mutlu olmak için sevdiklerimizin yanımızda olması ve sevilmek yeterli değil mi? Güzel yazı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mes TidyGhost ;
      Kesinlikle yeterli .
      Teşekkürler , sevgiler ...

      Sil
  8. Son paragraf da öyle güzel tasvir etmişsiniz ki mutluluğu belki bunun farkında bile olabilsek ihtiyacımız olan şeyleri çok daha rahat anlayabileceğiz ve mutlu olacağız

    "Hadi bu günü güzel yaşayalım .
    Gülümseyelim .
    Sevgi dolu olalım ve kimseyi kırmayalım , affedelim , daha yardım sever olalım ...
    Çünkü her şey bittiğinde ardımızda iyi anılar bırakabilmek için güzel bir gün daha hediye edildi hepimize ..."

    Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederin kıymetli yorumunuz için ...
      Sevgiler , hürmetler benden Doktor Hayat ...

      Sil
  9. Sevdiğim insanlara şimdiye kadar hiç küs durmadım. Zaten bir şeye kırılırsam neden kırıldıgımı söyleyen biriyim.
    Sevdiklerimle hep vakit geçiririm.sevmediğim insanlarla dostluk veya muhabbet bile yapmam.
    Bugün yaşadığım için bile mutluyum:)
    Sevdiklerimede genellikle hiç beklemedikleri anlarda seni seviyorum derim bazen çok şaşırırlar:)
    Biriyle tanışırsam ve güzel sohbet filan etmişsemde içimden hem ona dua ederim hemde güzel sohbeti için teşekkür:)
    Genellikle güzel dileklerle veda etmesi daha güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ne güzel yazmışşınız ...
      Çok güzel alışkanlıklar da edinmişsiniz ayrıca insan ilişkilerinizde ...
      Ne diyeyim , sizin gibi insanlar çoğalsın inş. :)
      Sevgilerimi sunuyorum ...

      Sil
    2. Her gün ölümü düşünürüm bu yüzden kimseye sevdigimi söylemeden gitmek istemem aslında bunlar yapması zor gibi durabilir ama bir başlayın arkası geliyor:)
      Zaten eğer sevdiginizi söyleyemiyorsanız tavırlarınızlada belli edebilirsiniz:)

      Not:) tarafımdan öpüldünüz

      Sil
    3. :))
      Evet , ben tavırlarıyla belli eden değil de , direkt söyleyenler gurubuna dahilim :))

      Sil
  10. Koskoca bir gün daha bitti. Bugün kayda değer ne yaptım diye düşündüm şimdi. Sıla-i rahim yaptım. Ve bu kişinin hasta olması sebebiyle hasta ziyareti de yapmış oldum. Ayrıca ufak tefek bir şeyler götürerek "Hediyeleşin ki birbirinizi sevesiniz" hadisini de yerine getirmiş oldum. Bu sanırım iyi bir şey. :)

    YanıtlaSil
  11. Aslında mutluluk ne kadar çok şeye sahip olduğun değil, ne kadar az şeye ihtiyaç duyduğunla alakalıdır... Dünyanın türlü zenginliklerine sahip olup da mutsuz nice insan var.. Hakeza fakir olup da çok mutlu yaşayan da... Rabbim bizlere kanaatkar olabilmeyi nasip etsin...

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...