22 Aralık 2015 Salı

Mevlid Kandili !

Hepimiz bir yeni yıl kutlama heyecanı içindeyken , kutlamasak bile en azından o cicili bicili süslere sempati duyuyor , bunu fark etmeden özümsüyorken bugünü atlamak büyük haksızlık olurdu .


Bugün Mevlid Kandili ...
Hz. Muhammet (S.A.V.) ' in dünyaya geldiği gün. 
Doğumuyla beraber dünyanın olağanüstü olaylarla bu kutlu olaya tepki verdiği , 
Gökyüzündeki yıldızların her zamankinden farklı ışıldayarak selama durduğu gün ...


Sadece dini İslam olanlar için ve kendim için şunu söylemek istiyorum ki , inandığımız şey hakkında doğru düzgün bir fikrimiz bile yok !


Peygamber sevgisini kalbimizde hissedebilmekten çok yoksunuz .
En azından ben öyleyim ...

O ki , bizi ümmeti olarak gören ve bizi görmeyi dilemiş bir Peygamber ...


O ki ; kıyamet günü bize şefaat etme müjdesiyle duasını aşikar etmiş bir Peygamber ...

Ama ne kadar az okuyor , ne kadar az biliyoruz O ' nu , ne acı ...


Bakın bizim Peygamberimiz Hakkında Neler Söylüyor O Bizi Önemsemelerini Büyük Bir Vasıf Saydığımız Avrupalılar ; 

“Kral ve vezirler gibi azamet ve debdebe perdeleriyle gizlenmiş değildi. Kendi hırkasını kendi yamalar, kendi ayakkabısını kendi tamir ederdi. Harbe gider, ashabı ile istişare eder, emirlerini onlarla beraber verirdi.

Nasıl bir insan olduğunu her yönü ile kavminin bilmesi için böyle yaptı. Ona artık, siz ne isterseniz öyle deyiniz. Dünya’da taç ve ihtişam sahibi hiçbir imparatora, yamalı bir hırka içindeki bu insan kadar hürmet ve itaat edilmemiştir. Yirmiüç yıllık dünya imtihanı, gerçek bir kahraman için lüzumlu bütün unsurları taşımaktadır.”
Thomas Carlyle (Meşhur İngiliz Düşünür)




Ben şunu iddia ediyorum ki, Hz. Muhammed en seçkin bir kıymettir. Yaradan’ın, böyle ikinci bir vücudu imkan sahasına getirmesi de ihtimalden uzaktır. Seninle aynı asırda bulunamadığımdan dolayı üzgünüm Ey Muhammed…
Prens Otto Von Bismarck (Modern Almanya’nın ilk şansölyesi -başbakanı)



“İnsanlar her şeyden daha fazla Muhammed’e kulak vermelidir. Diğer bütün sözler, onun karşısında boş sözlerdir.”
Thomas Carlyle (Meşhur İngiliz Düşünür)



Hz. Muhammed (sav) toplu halde yapılan ibadetin o muazzam gücünü, tarihte ilk temsil edip gösteren insandır. Hiç şüphe yok, ki, çok geniş mikyasta, İslâm’ın kudreti, günde beş vakit kılınan namazın kudretinden kaynaklanmaktadır.
J. H. Lenison, Emotion as the basis of civilisation



“Şöyle bir göz atmakla, Hz. Muhammed’in, bütün vasıflarını ve kahramanlıklarını görmek mümkündür. Bunlardan bazıları Peygamberliğinin ilk günlerinde ve bazıları da peygamberliğinden sonra olmuştur. Eşsiz mucizeleri gördüğüm zaman, O’nu rütbe bakımından insanların en büyüğü ve en yücesi olarak mütalaa ediyorum. Hatta; insanlık O’nun bir benzerini görmemiş ve görmeyecektir de…”
Aziz, Prof. Bosworth Smith (Mohammed and Mohammadanism, London 1874)





 Daha çok okuyabilmek ve anlamak dileğimle ...
Mevlid Kandili hepimizin kalplerine huzur ve sevgi tohumları yeşertsin ve gelecek günlerimizi geçen günlerimizden daha güzel yaşayabilmek için vesile olsun inş.



12 yorum:

  1. Ne guzel bir yazi olmus yuregine saglik. Haklisin bizler O en sevgilii hakkiyla sevemiyoruz. Hatta bazilarinin kafasinda O'ndan daha cok deger verdikleri yere goge sigdiramdiklari kullar bulunmakta malesef.yer verdigin bazi yabanci düşünür ve basbakan bile daha bir farkinda oysa, gormek lazim bunlari durup bi dusunmek lazim... Neyse fazla uzatmayayim:) hayirli kandiller diliyorum. İnsallah bir gun biz de O en sevgilinin sevgisine ve sefaatine layik kullardan olabiliriz.

    YanıtlaSil
  2. Ben de yayınlamak istiyorum izninle o düşünür kısımlarını.

    YanıtlaSil
  3. Yüreğine ellerine ruhuna sağlık, ne güzel bir kutlama ve özeleştiri yazısı!
    Bir adım öteye daha gidersek, biz daha kendimizi tanımıyoruz, bırak Peygamberi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet , inşallah aydınlanırız en kısa zamanda ne diyeyim...

      Sil
  4. eğer bilseydik ,dünya ne güzel bir yer olurdu.islami terör diye bir oluşum olmazdı.
    yazınız çok güzel.kalbimiz ışıklandı.dualarımız kabul olsun.

    YanıtlaSil
  5. Canım benim inanılmaz keyif alarak okudum. Hayırlı kandiller dilerim. Rabbim dualarını kabul etsin.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize saglık. Üniye yeni başladığımda oda arkadasım macardı ve benim namaz kıldığımı görünce şaşırmıştı öyle bir laf ermişti ki unutamam: dışarıdaki Türkler'e bakıyorum bize benzemek için uğraşmaları cok komik Görüntüler çıkarıyor ortaya ama haberleri yok. Demişti.

    Maalesef cogumuz yılbası ve Noel ritüellerini bir peygamberimizin doğumundan daha iyi biliyor ve uyguluyoruz. Burda aklıma su soru geliyor biz kımız. Onu da geç şunu soruyorum: ben kimim?

    Bence cok derin bir mevzu ins bir gün içinden çıkabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu düşünmek , bu konuda düşünmeye başlamak bile doğru yolda olduğumuzun göstergesi bence...Çok çok sevgiler.

      Sil
  7. Merhabalar.

    Ben bu bloğunuzu kaçırmışım. Her ne kadar İslami bulmasam da geleneksel bir kutlama olarak kabul ettiğim Mevlid Kandilinizi kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...