12 Ocak 2016 Salı

Uğur Koşar Allah De Ötesini Bırak 2 - Niyet

Uğur Koşar Kitapları,uğur koşar sözleri

Yeni bitirmiş olduğum Uğur Koşar 'ın Allah De Ötesini Bırak isimli kitabının ikincisi ile karşınızdayım .
Kitap ilkinin devamı niteliğinde olmasa da anlatım benzerliği ve içeriğinde barındırdığı bolca kıssalardan dolayı çok yakın etkiyi bırakıyor üzerinizde.

Uğur Koşar 'ın kitaplarının çok satmasının sebebi ne onun engin İslami bilgisi ne de özel bir yetenek !
Uğur Koşar sadece bizim farklı kaynakları okuyarak öğreneceklerimizi , dini kaynaklarda bol bol karşımıza çıkabilecekleri tek bir çatı altında topluyor o kadar.

Daha ılımlı bir uslup ile Allah ' ı , Peygamberimizi ve dinimizi anlatıyor.

Allah De Ötesini Bırak -2 kitabına gelecek olursak ;

Kitap Başlıklar halinde derlenmiş ve içeriğine uygun kıssa ve sözler ile de anlatımın kuvvetlendirilmesi amaçlanmış.

İlk  başlık olan Her şeyi Allah ile paylaşmak kısmında sıkıntıların yalnızca Allah ' a arz edilmesinin ne kadar önemli olduğunu ve insanın kalben Allah Bana Yeter Dediğinde Allah ' ın , kişinin niyetini boşa çıkartmayacağını anlatıyor.

Sonraki bölümlerde iç seslerimizden bahsediyor yazar.
İki türlü ses olduğunu ve birinin rahmani - diğerinin ise şeytani olduğunu belirtiyor.
Bizi kavgacı yapan , öfkelendiren , acılarımızı hatırlatan , geçmiş anılarımızı hatırlatıp bizi hüzünlendiren hep o şeytani sesmiş.

Kitabı okurken hakikaten iç sesimizin kullandığı cümleleri birebir kullanmış Uğur Koşar.
Yani şeytanın kelimelerini...

Bu durumda ne yapmak gerekiyormuş peki ?
O sesi önemsememek ve dua etmek...

Kitap genel olarak bu bahsettiklerim üzerinden şekilleniyor ve dediğim gibi bol bol bir yerlerden anımsayacağınız , kulak aşinalığınızın olduğu kıssa ve hikayelerden oluşuyor.




Okunabilir mi ?
Evet okunabilir. Ama ne olur ; kısa süre sonra hatırınızda kalmayacak bilgiler edinmiş olursunuz.

Benim bu yazdıklarım dışında kitaptan hatırlayabileceğim bir kaç şey ,

  • Din adamı olmayan , dini eğitim almamış birinin bile ufak bir araştırma ile güzel dinimi anlatan hikayeleri kullanarak gayet te güzel kitap yazabilir yeterlilikteymiş gibi görünebilmesi !
  • Mükemmel bir dinimizin olduğu ama onu hiç öğrenmeye çalışmayaşımız .
  • Ne kadar merhametli bir Allah ' ın yarattığı insanlar oluşumuz .
Ve son olarak şeytanın gerçekten insanın düşmanı olduğu ve sadece vesves verme fırsatı olmasına rağmen bizi o ucuz vesveseler ile nasıl da yönlendirebildiği ve kendine uydurduğu ...





7 yorum:

  1. Allah var gam yok, bu tarz kitaplarda sorun galiba Dediğiniz gibi Kalıcı olamaması. kalıcılık için düzenli ibadet cok faydalı oluyor. Her an Allah'ı aklımıza getiren seyler gerek Hayatımızda. Dıger türlü ben de böyle Kitapları okurken cok etkilenirim ama Dediğiniz gibi unutma illeti ya da nimeti olmasa ....

    YanıtlaSil
  2. okumadım,okumaya gerek olmadığını da seni okuyunca tekrar anladım.
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Ben de hep merak ediyordum Uğur Koşar'ı. Allah razı olsun siz bu iki kitabını da almış ve tetkik etmişsiniz. Kitap ile ilgili eleştiri yaklaşımınızı da çok beğendim. İyi bir kitap eleştirmeni olabilirsiniz. Eğer öyle biriyseniz, ne olur beni bu bilgisizliğimden dolayı affedin.

    Benim Uğur Koşar'da aradığım şeylerin olmadığını, sizin kitap ile ilgili izlenimlerinizden anlamış bulunmaktayım. Ben bu tür kitaplarda engin bir İslam bilgisi ve özel bir yetenek arıyorum. Prof.Dr.Hüseyin Atay'ın 7 adet "Kur'an'a Göre Araştırmalar" kitaplarını aldım, hala incelemeye devam ediyorum. Hocanın engin bir İslam bilgisi var, ama Türkçesi yok. Adam bilgisini satamıyor. Ama Prof. Dr. Y.Nuri Öztürk için her ikisi de mevcut, o da "okur alim tutmaz zalim" gibi. Y.Nuri Öztürk, eğitimini Fransa'da yaptığı için Fransız kültüründen çok etkilenmiş, bazı konuları Fransız kültürüne bağlayarak izah ediyor.

    Uğur Koşar'ın bu iki kitabı ile ilgili paylaştığınız bilgiler için size çok teşekkür ederim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey ,
      Yorumuz sayesinde duyduğum mutluluk ve hislerimin kelimelerimden anlaşıldığını anlamak beni çok mutlu etti.
      Zanda bulunduğunuz tanımlama ne güzel , ne hoş. Özellikle kitapları çok seven onlar hakkında konuşmaktan büyük bir keyif alan benim için ...Kitaplarla ve yorumlamalarla bir okuyucunun ilişkisinden öte bir alakam yok şimdilik.
      Kitaba gelince , okudum , sonrasında haksızlık etmemek adına yazarın hayatı ve kariyeri hakkında da araştırmalarda bulundum haksızlık yapmamak adına ama gerçekten de içi dolu bir bilgiden sızan satırlar değil bu kitaptakiler.
      Prof.Dr.Hüseyin Atay'ı daha önce hiç okumadım. Aklımın bir köşesine yazıyorum bu ismi ve Yaşar Nuri Öztürk için ise pek iyi hisler beslediğimi söyleyemeyeceğim.Birinin ona İslam' ın her zaman baki kalacak kuralları olan bir din olduğunu anlatması gerek. Zira kendisi kabın şeklini alan su misali fetvalar veriyor çok fazla.
      İyi ki okuyor ve iyi ki yorumluyorsunuz.
      Sevgiler benden de ...

      Sil
  4. merhaba kitapla ilgili yorumlarınıza kesinlikle katılıyorum bir cok kitabını aldım okudum sadece kendini tekrar eden cümleler ötesi yok...

    YanıtlaSil
  5. Evet ama ne yazık ki en çok satan kitaplar listesinde her daim yerini alıyor yazar yapılan reklam çalışmaları sayesinde ...

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...