8 Ocak 2020 Çarşamba

Tolstoy ' un Altın Hayat Kuralları


Uzun zaman oldu Tolstoy okumayalı ama ne zaman okusam bu yazarın hep kesin Müslüman olduğunu düşünürdüm. Romanlarının teması , hayata bakış açısı ve yukarıdaki birkaç tavsiyesi , hep bizim inancımız ile paralel geldi bana ve Tolstoy ' u daha çok sevmeme ve benimsememe neden oldu 

Erken uyanma tavsiyesi mesela , bizdeki sabah namazı ibadetimiz ile birebir örtüşüyor .  Ve gerçekten sabah erken uyanıldığında o gün çok daha verimli başlayıp , öyle geçiyor .

Az yemek , az konuşmak Peygamberimizin de bizlere tavsiye ettiği alışkanlıklardan örneğin.

İhtiyaç sahiplerine göze batmadan yardım etme öğüdü , sağ elin verirken sol elin haberinin olmaması tavsiyesinin açılımı gibi adeta .

Kısacası yaşayarak belli hayat tecrübesi yaşamış insanlarım bu tür tavsiyeleri gerçekten çok kıymetli.  Çoğumuzun bildiği ama sık sık ta hatırlamaya ihtiyaç duyduğu anahtar maddeler .

Yepyeni bir yazıda görüşene kadar , 

Daha erken uyanmaya , Daha yardımsever olmaya , Daha olumlu bir insan olup - çevreme pozitif enerji yaymaya niyet ediyorum .

Sevgiler :)

3 yorum:

  1. Bende senin gibi düşünüyorum. Çok bizden biri gibi Tolstoy..
    En en en çok istediğim şey sabahın köründe kalkmak ama ne mümkün. Kızdan bana kalan sadece gece saatleri ve o zamanlarda da uymak yerine kendime vakit ayırıyorum. Sanırım bir kaç senem daha var burdaki bazı maddeler için.
    Sevgiler, selamlar ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk varken hele de yaşı küçükse erken uyanmak neredeyse imkansız çok iyi anlıyorum. Kendinize hangi saat diliminde vakit ayırabiliyorsanız o saat sizin mutluluk saatiniz oluyor . Neyse ki büyüyorlar :)

      Sil
    2. 5, 5 yaşında. Benim için sanırım bi üç beş sene daha var :)
      Evet neyski büyüyorlar. 😁

      Sil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...