12 Şubat 2020 Çarşamba

Hayat Amacını Ve Hayallerini Bulma


Sabah uyanıp , her gün sorumluluklarımızı yerine getirmek üzere harekete geçiyoruz. Çalışıyor  belki okula gidiyor yada ev işlerine koyuluyoruz . Peki günümüzü , hayatımızı planlıyor muyuz ?


Resim yazısı ekle

Kendi adıma günümü planlamayı severken hayatımı - hayallerimi planlamaktan çok çok uzağım bir süredir .
Yıllar önce Aykut Oğut ' un Evrenden Torpilim Var kitabını okumuştum ve o kitap bana öyle ilham vermişti ki , kitabın sonunda bahsettiği  egzersizlerden biri olan ' hayal panosu '  hazırlamayı daha kitabı bitidiğim gün hayata geçirmiştim . 

O panoya , güzel beyaz bir araç , masa başı işi temsil eden geniş bir ofis masası , o zamanlar gazetede gördüğüm lüks bir sitenin resmini yapıştırmıştım. 

Ve yaklaşık bir sene içinde o panoya hayal olarak astığım tüm dileklerim gerçek olmuştu şükürler olsun . 

Nasıl olduğu kısmına gelecek olursak tabiki kişisel gelişim kitaplarında çokça bahsettikleri ve asla inancım ile örtüşmeyen ' evrenden isteme ' metodu ile olmadı . 

Her şeyin yaratıcısı olan ve dualara icabet edeceği sözünü biz kullarına veren Yüce Allah ' tan isteyerek gerçekleşti bu dileklerim . Hayal panosu burada ' duada ısrarcı ' olmak konusunda çok çok işime yaradı . Çünkü bu panoyu her gün görebileceğim bir yere asmış , gelip geçerken de ' inşallah gerçek olur ' diye her defasında duada bulunmuştum .
 



Şimdilerde ise yaşama sevincim kırılmış , hayallerim tükenmiş gibi hissediyorum . Yeni bir boşanmanın  enkazından çıkmış olmanın arkasına daha fazla sığınmak ve yaşamımı amaçsız geçirmek istemediğim için yine sizlerin önünde ve bloğum sayesinde yapıyorum bu sorgulamayı .

Sahi hayallerin neredeler Gri ?

Şu Londra ' ya gitme hayalin mesela  ...
Bunun için para biriktirmeye başlasam ilk gerekli adımı atmış olurum . Ve geçen gün yaptığım 15 Euro ' luk birikim girişimi  minik bir adım sayılıp , bir kahve parasını garantilemiş farzedilebilir  bence  :)

Amaçlarımın arasında hep daha fazla kitap okumak oldu bunun dışında. Bir dönem o kadar fazla ve düzenli okumalar yapabiliyordum ki en büyük hayalim ( hemde liseden beri ) bir kitap yazabilmekti. Şimdi bırakın kitap yazmayı , her gün yazmayı hedeflediğim şükür günlüğüme bile yazamıyorum çoğu zaman ve en acısı neredeyse hiç kitap okumuyorum . Okuyamıyorum değil evet direkt okumuyorum . Çünkü kimse gece 10 ' da yatağa girip uyuyacaksın diye alnıma silah dayamıyor yada  'bu evde kitap kapağı açılmayacak ' diye kurallar koymuyor :)

Kitap okumak konusunda da kendimle anlaştığım ve bu konuda gayret göstermeye karar verdiğime göre tekrar hayaller kısmına dönebilirim ;

Benim hayallerimi kim çaldı ? 

O deli divane coşkumu ?

Yamaç paraşütü yapacak , görmediğim yerlere gidecektim . 
İngilizcemi geliştirecek , hayvan gibi kas yapacaktım . Daha dindar olacak , düzenli ibadet yapacak ve daha iyi bir insan olacaktım . Daha pozitif , daha düzenli , daha sakin , daha istikrarlı , daha iradeli , daha özgür , daha zengin , daha bilgili , daha meraklı , daha yetenekli , daha , daha , daha ...


Şimdi işe koyulma zamanı .













2 yorum:

  1. Öncelikle yeni yaşamınız daha iyi olsun diyeyim. Yeni kararlarınız hem bedeninize h3m ruhunuza da yenilik, kuvvet getirsin Gri Lady.
    Amaçlarımız ve inancımız iyi ki var. Yazdıklarınıza katılıyorum. Ve enerji öyle bir şey ki...dönüp dolaşıp buluyor bizi.
    Bir gün Sevgili Ömer Tuğrul İnançer demişti ki; ağzınızdan çıkan kelimelerinize dikkat edin. Öyle gelişi güzel harcamayın...
    Uzun bir anlatımdı. Resmen ağzım açık dinledim, kendime yorumladım. Düşündüm, ve n3 demek istediğini anlamıştım. O gün bugündür elimden geldiğince daha dikkatliyimdir.
    Dileklerinize kocaman amin.
    Bizimle de paylaşmayı unutmayın.
    Selamlar, sevgiler 🦋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokk teşekkür ederim kıymetli görüşlerinizi paylaştığınız ve desteğiniz için. İyiki varsınız , sevgiler ...

      Sil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...