25 Şubat 2020 Salı

Kaygılar , Olumsuz Düşünce ve Endişe İle Başa Çıkma Yolları

Bu yazıyı önce kendim , sonra da canım blog arkadaşım Moria için yazıyorum .

Hepimizin hayatında inişli çıkışlı anlar var malum , insanız ve değişken bir psikolojiye sahibiz.

Ve malesef olumsuz durumlardan kurtulabilmek , gücümüzü toplamak ve hayata kaldığımız yerden devam edebilmek için ekstra bir motivasyon ve çabaya ihtiyacımız oluyor .

Bu çaba işte kilit nokta . Çünkü sorun o çabayı gösterecek gücümüzün olup olmadığında ...

Bende berbat günler geçirdim , 11 yıllık 4 kişilik olmuş ailem şimdi bir anne ve iki çocuktan ibaret hale geldi . Herşey yolunda zannederken , yıllarca bunu sadece ' zannettiğimi ' fakettim. Kandırılmaya , olumsuzlukları gözardı etmeye ne kadar meyilli olduğumu ve nihayetinde uzunn bir süre gözümün içine bakıla bakıla nasıl da aldatıldığımı öğrendim .


Zor muydu ? Evet , kesinlikle .

Hele ilk günler - dağılan hayatımın karşısına geçmiş sadece bir izleyici olmuş ve düşünemez haldeydim.

O boşluk hissi , ne yapacağını - ne düşüneceğini bilememezlik geçen zamanın da farkına varamamanıza neden oluyor . Ve bir gün , ben bu flue dünya görüşümün içine amaçsızca sıkışıp kalmışken evde bir kitap geçti elime .

*Uğur Koşar ' dan Allah De Ötesini Bırak / 2 . kitabı ...

Kitabın daha ilk sayfalarında sanki bana Allah tarafından mesajlar gönderilmişti ;

 Kul '' bittim'' demeden Allah,
"Yettim" der;sen yeter ki sesi duy!
Sen kapı kapandı diye üzülüyorsun.
Halbuki en iyisini bilen Allah, senin için hayırlı başka kapı açmıştır. O hiç kulunun zararını ister mi? Zihni bırak kalbinle bak, işte o zaman göreceksin.


Ve dahası , aklımda dönüp duran onlarca olumsuz senaryolar için de mesajlar vardı o kitapta ;


"Sorun, hiçbir zaman problemler değildir, yaşam yolculuğunda problemler her zaman olacaktır;asıl sorun, zihnin oyununa gelerek problemlerle özdeşleşmemiz, onlara bir mıknatıs gibi yapışmamızdır."


Seni asıl yoran, şeytanın olayı bitirmemesi. Yani kendi zihnin! O seni ya geçmişe götürüp adeta biri bin yapıyor ya da gelecekle ilgili korkutup, kaygılarla panik haline getiriyor. Amacı, yaşam enejini alıp seni hayattan ve maneviyattan uzaklaştırmak... Zihne dikkat etmeni isterim. Onunla uğraşma. Bırak gelsin bakalım ne yapabilecek? Uğraştığın zaman kendini değerli hisseder düşünceler: bu yüzden bırak gelsinler... Etkisiz olduğunu göreceksin...


'Kötü  niyet  şeytanın  tuzağıdır Senin  kalbindeki  nuru almak  için,  şeytan  hep  fitne  ve  hasetlik  olarak  düşündürür.
Allah  kuluna  müjdeyi  Kur’an-ı  Kerim’de  veriyor: 

“Gevşeklik  göstermeyin,  üzülmeyin.  Eğer  inanmışsanız,  üstün  gelecek  olan  sizsiniz.”  (Al-i  İmrân  Sûresi, 139. Âyet) Ve daima anımsa. '


Şimdi bu sözler aldatılmış , iki erkek çocuk ile hiçbir geliri olmadan - sıkışıp kalmış biri için gönderilen en güzel teselli cümleleri değil de nedir ? 



Bu kitaptan parça parça okuduğum alıntılardan sonra ben tekrar dua etmeye , önceleri de çok yararını gördüğüm Esmaül Hüsnaları söylemeye , duama katmaya başladım . 

Ve yaklaşık 5 ay oldu bu olumsuzlukların ardından geçen - arada Rabbimi unuttuğum , ayağım düze bastığında dualarımı tespihlerimi ihmal ettiğim zamanlar oldu ama bugün Moria'nın yazısı ile yeniden hatırladım dertlerin asıl ilacının sadece ve sadece Yaratıcımıza sığınmakta olduğunu .

Kim Allah'a tevekkül ederse, dayanırsa, Allah ona kafidir".... Talak Süresi 3. Ayeti 
Kerime

Ve son söz ; 






3 yorum:

  1. Güzel bir paylaşımdı. Feyzaldık. Hakteala hepimizin muinimiz olsun.

    YanıtlaSil
  2. Lady, o kadar güzel yazmışsın ki... okurken gözyaşlarımı tutamadım gerçekten. Zihinle ilgili, bırakmadığında, uğraştığında düşüncelerin de gitmemesi ne kadar doğru. Ben de hep olumsuz şeylerden korktuğumda Allah’a emanet ederdim ve rahatlardım. Son zamanlarda bunu o kadar unutmuşum ki, konuşmamışım, dertleşmemişim ne zamandır. Bunu fark ettim ben de ve tekrar Allah ile dertleşmek çok iyi geldi.

    Yazında ve en önemlisi de kalbinde bana yer verdiğin için çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...