15 Nisan 2021 Perşembe

Ruh Hali Ve Dua Etmenin Etkisi Üzerine

 Ne zaman ki içim sıkılır , çevremdeki her şey sanki benim mutsuz hissetmem için işbirliği içerisindeymiş gibi hissederim ; işte o zaman anlarım yine epey uzak kalmış kalbim beni ayakta tutan maneviyatımdan .

Keyifsiz , huysuz hissettiğimde yada çok ama çok gergin ( ki bu sık olur : ) işte o zaman birkaç sakinleşme formülüm var , onları paylaşmak istedim sizlerle .

Birçok dua kayağı var . Salavatlar , dilek duaları vs vs .

Manalarına baktığımda hep ' neden bu cümleleri kurmak gelmedi ' derim içimden . Öyle kapsamlı , öyle beni anlatırlar ki çoğu zaman , şaşar kalırım . 

Ben genelde Esmaül- Hüsnalar ' dan yardım alırım . Tıpkı Allah ' ın bizlere tavsiyede bulunduğu gibi O'na güzel isimleri ile dua ederim .


Her ismin , burcun Esması olduğundan bahseder bir çok kaynak . Ve tabi bir de ihtiyacımıza yönelik duamızda kullanacağımız isimler var ki etkisini anında hissediyorsunuz , şükürler olsun .


Gergin , kendimi yatıştıramadığım zamanlarda ; Ya Halim 

İçim daraldığında Ya Basit ,

Enerji dolu olmak ve keyifli bir ruh haline kavuşmak istediğimde Ya Hayy ,

İnsanlar arasında özgüvensiz ya da negatif hissettiğimde Ya Kadir ,

İşleri direkt Allah ' a aktarıp bir çıkmazdan çıkmak istediğimde ise Ya Vekil ismini söylerim .

Her birinin ebced değeri olmasına rağmen ben gönlümce sayıya bağlı kalmadan söylüyorum ve yukarıda saydığım isimlerin etkisini anında hissediyorum .

Hatta günlük okumayı hedeflediğim bir de listem var elimde . Mümkün olduğunca sadık kalmaya çalışır - okuyamadığımda ise enerjimdeki eksi değişimi çok net hissederim. 


Bu sebepledir ki , en çok kendime hatırlatmalar için kullandığım bu bloğumda bu ritüelime de yer vermek istedim .


İşler yolundayken genelde dua etme isteği gelmez vefasız kalbime . Oysa her an hatırlamalı yalnız olmadığımızı ve bizi bizden çok seven , gözeten , kollayan Rabbimize her daim yakın olmalıyız . 

4 yorum:

  1. Ben de ayetelkürsi okurum çok bunaldığımda. Bunalmamışsam da şükredip dururum :)

    YanıtlaSil
  2. Ruha en iyi gelen şey dua etmek bence de. Kızım geçen gün "Allah'ın neden 99 ismi var, 100 değil de?" diye sordu. Kendimce, yaşına uygun kelimelerle anlattım ve gerisini de biraz daha büyüdüğünde daha iyi anlayacağını anlattım.
    Sonra isimlerini sordu, aklımda kalanları söyledim. Oysa ki bir dönem bende sizin gibi ruhaniyetime göre zikrederdim ya da şükür için okurdum. Kızımla fark ettim ki, o kadar çok ara vermişim ki bazı bildiğim şeyleri unutmuşum.
    Selam ve sevgi ile. :)

    YanıtlaSil
  3. Allah dualarınızı kabul etsin.. iyi insanlar...

    YanıtlaSil
  4. Kaderi ancak dua değiştirirmiş...
    İyiyken hatırlanmalı, kötüyken de sığınmalı...

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...