17 Aralık 2015 Perşembe

Zihin Haritası

Zihin haritası , zihnimizdekileri ana konu merkeze yerleştirilecek şekilde şematik şekilde kağıda dökmek olarak adlandırılabilir.
Yıllardır kullanılan , faydası kanıtlanmış eski bir yöntemdir. Ayrıca zihin haritasını hazırlamak oldukça keyiflidir de ...


İhtiyacınız olan malzemeler bir A4 yada A3 kağıt ve  renkli kalemler ...


Böylece zihin haritanızı hangi konuda hazırlamak istediğinize geliyor sıra .
 Zihin haritaları planlamalar , sunum hazırlıkları , toplantı hazırlığı , raporlamalar , hedef oluşturma , not tutma ve hayal kurmak gibi bir çok konuda hazırlanabilir.


 Zihin haritanızın konusunu , ana konuyu kağıdın ortasına yazarak hazırlamaya başlayabilirsiniz.Kağıdın ortasına yazdığımız esas konu bizim ana fikrimizdir. Buna bağlı diğer yan fikirler ve o yan fikirlere bağlı diğer yan fikirler de bir ağaçta olduğu gibi dallanacaktır.


Bu yöntem ile hayallerinize ulaşmanızın yollarını şematik olarak kağıda döktüğünüzde artık çok daha ulaşılabilir bir hedefe sahip olacaksınız. Bu yöntem iç sesinizin açığa çıkmasına , beyin fırtınası yapıp çözümler üretmenize de büyük yarar sağlayacak.



Zihin Haritanızı hazırlarken olabildiğince renkli kalemler kullanın. Renkler zihninizin canlı kalabilmesi için önemli bir araçtır.Yaratıcı düşünceleriniz haritadaki renklere baktıkça canlanacaktır.



Bir önemli konu ise , bağlantı çizimlerinizi çizerken çizgilerin düz değil - eğimli olmasına özen gösterin. Diz çizgiler beyninizin yaratıcılığını azaltır , bu da zihin haritanızdan yeterli verimi alamamanıza neden olabilir.

Haydi o zaman şimdi alalım kalemi kağıdı elimize ; 
İster bir yapılacaklar haritası , isterseniz size hayallerinize ulaşmada yol gösterecek bir zihin haritası oluşturun .
Ben başladım bile , sevgiler :)

2 yorum:

  1. Bakayım bakayım bu kez ne paylaşmış? Neler döktürmüş? derken inanılmaz keyifli bir post ile karşılaştım. Bu akşam yapabilir miyim bilmiyorum ama kesinlikle cumartesi izin günümde deneyeceğim. Emeğine sağlık canım çok beğendim.

    Not: belki ileride kodlama yaptığım hayalimi paylaşırım. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet kesinlikle paylaşmalısın :)
      Çok teşekkür ederim güzel yorumun için , ben yaptım inan aklımdaki soru işaretlerimden kurtuldum kağıda dökünce, çok öpüyorum sevgiler...

      Sil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...