1 Şubat 2016 Pazartesi

İsim ve Karakter İlişkisi


Herkese Şubat ayının ve haftanın ilk gününden merhaba :)
İsimlerin kişiliklerin üzerinde etkili olduğuna dair bilgileri belki siz de benim gibi zaman zaman duymuşsunuzdur.
İsmin kişiliği etkilediği hatta kaderi etkilediği düşünülür.
Taşıdığımız isme göre sanatsal ya da bilişsel yeteneklerimiz , zaaflarımız vs hakkında ayrıntılı tahminler oluşturulabilir.
Evet oluşturulur oluşturulmasına ama acaba gerçekten söylendiği gibi bu işin bir aslı astarı var mıdır diye ayrıntılı bir araştırma yaptım.
Ve sonuç ; gerçekten de çok ilginç bilgiler edindim.
Özellikle isim uzmanları adı altında bu işi ticarete dönüştürmüş kişilerin değil de , sizin - benim gibi insanların bu konudaki paylaşım ve yorumları beni çok etkiledi.
Çok çok ünlü bir kadın forumunda bu konuya benzer farklı farklı başlıkları incelediğimde bazı isimler hakkında hep aynı yorumlar yapılmış ve bu yorumlar onlarca kişi tarafından da , sonraki sayfalarda onaylanmış.
Şimdi kısaca bazı isimler ve o isimlerin toplumda çizdiği kişilik özelliklerinden bahsetmek istiyorum sizlere ...


Okuduğum forumdan direkt alıntılıyorum sizin için ...

Eda, Naz, Ece- bu isimler kaprisli olurlar
Baran-başına buyruk 
Efe- asi
içinde Ğ olanlar asabi
Oya- bu isimde olanların da evlilikleri problemli olur...
Arda- ardalar genellikle mızmız çocuklar olurlar
Ömer Faruk isimliler zeki oluyor
İlkerler yakışıklı ve başarılı,
Ayşeler sinir bozucu ve iğneleyici
Esralar çok sabırsız
Tuğbalar çok güzel ama kaprisli
Mineler sosyetik
Cemler dalgacı ve asi
Duygular hareketli ve neşeli
Zeynep inatçı,başına buyruk
Ömerler efendı ve zekı
İbrahım ler cınssel durtusu olanlar
Esra sabırsız cok konusan
Dılek evlılıgınde problemlerı olan
İlknur Agırbaslı
Göktuğ cokk hareketlı 
Emre'ler yaramaz
Ahmet'ler başarılı
Esra'lar geveze
Elif'ler sakin, narin 
Ayşe'ler bilmiş 
Hatice'ler çok sorumluluk yüklenen, becerikli
Enes'ler zeki ve hareketli
Furkan'lar yaramaz hareketli
Kaan'lar yakışıklı
Hülya'lar güzel
Betül'ler ağır ve zeki
Kerem'ler hareketli
Fatma'lar saf
Nermin'ler gamsız,bencil ama şirin
Rabia'lar ağırbaşlı, insana yakın
Meryem'ler cıvıl cıvıl
Muharrem'ler yumuşak huylu
Yasemin'ler evcimen ve sempatik
Ali'ler dilli
Nagihanlar ağzına geleni söylermiş.azcık patavatsız olurlarmış
Buse,Dilara,ılayda isimliler başarılı ve hanımefendi 
Edalar çalışkan
Kağanlar akıllı ve çalışkanlarmış
Ayşegüller başarılı
Yasin ismi olan çocukların yaramaz
Enesler de çok yaramz oluyorlar 
Mertler söz dinlemiyor
Muhammetler çok efendi,
Sercanlar alaycı
Kaanlar çok efendi ve tam bir beyefendi
Can olanlar çok yaramaz
Hakan lar çok efendi oluyor
Yusuf lar çok yakışıklı olur, ama bir o kadar da yaramaz,
Gülsahlar narin, cit kirildim, utangac, cabuk alinan
Nisalar güzel, kibar ama cabuk kirilganlar
Nazanlar cok zeki, caliskan ve güzeller
Kübralar zeki ama kibirli
Semalar güzel akilli ama yerinde duramayanlar



Bir kaç ta tecrübe alıntılar ; 


' adım özlem anlamı hasret demek..gerçektende hayatım boyunca hep bir şeylere özlem duymuşumdur..bu yüzden kimse çocuğuna özlem adı koymasın:KK50: '

' oğlumun ismi kemal efe... aman yarabbim ne sinir ne dediğim dedik bi çocuk... bide efeler şımarık olur derler o da tam isabet. '

 'oğlumun adı HAKAN ; çok akıllı beyenfendi bir çocuk,gezmeye gitsek oturur yanımızda,
hiç öyle oraya buraya uzanıp ellemez,çocuklar hoplasa zıplasa onlara kızar çok ayıp yaramazlık yapmayın der..
görenler ay bu çocuk çok akıllı böyle napıyorsunuz buna böyle der takılırlar '


' öğretmenim,öğrencilerimin isimlerine bakarak bu yorumları yapmıştım ben de,sizinle de paylaşayım,
emreler zeki ve yaramaz,
tuğçeler,süslü hafif saf.(ders çalışan ama belli bir başarının ötesine geçemeyen)
ezgiler ,akılları biraz havada,gezme tozma,karşı cins gibi...
elifler hem hanım efendi hem inatçı '

 BATUlar çok yaramaz oluyor '

 ' Merve'ler genelde şımarık ve başına buyruk. (genelde bu isimdekiler sevilmez)
Tuba'lar dedikoducu
Betül'ler hafif oynak (tanıdıklarım baya oynaktı gerçi :KK70: )
Esma'lar zeki ve azimli
Zeki'ler tembel
Sonu can ve han ile bitenler genelde yaramaz
ahmet ve mehmet'ler ağır başlı
fatma'lar kompleksli (yanlış anlaşılmasın şimdiye kadar 7 fatma tanıdım hepsi böyleydi)
ayşe'ler dedikoducu ve kadersiz
ece,pelin,sinem ve tuğçe isimdekiler şımarık 
Zeynep inatçı '
'2 yıl kadar bebek ve çocuk hemşireliği yapmıştım,büşra,kübra ve Merveler kadar yaramaz,terbiye almayan,sus,dur bilemeyen bebeler görmedim.Şunu yaparsan susarız derlerdi hemen yapardım,kandırdık,kandırdık diye hoplarlardı.Babam Türkçe öğretmeni,ona bu durumu anlattığımda al benden de o kadar dedi.Ders çalışmayan,aklı dışarıda olan,tenefüste sınıfa en son giren,sınıfın düzenini bozanlardı dedi.Tuğba lar aşırı kıskanç,ders çalışmayan,lüks düşkünü,dedikodu yapan gençlerdi.Erkeklerde de Yiğitler kadar yaramazı yoktu.Doktor arkadaşlar bile bu isimden soğuduklarını söylerlerdi.Heleki sonunda can da eklenmişse vay haline.Furkanlar çok yaramaz ve çok çabuk hastalanıyorlar.Tuğçeler savurgan ve kendini beğenmiş,Ayşeler süslü,Begümler hanım hanımcık oluyorlardı.Adı Gül ile başlayanlar gerçekten gülmemek için çaba sarfeden bebeler oluyordu.'

Harflerin Karaktere Etkisi 


A: Atılgan-enerjik
B: Ön sezileri kuvvetli
C: Konuşma ve yazma yetenekleri olan
Ç: Zevk sefa düşkünü
D: Üstün güçlere sahip
E: Sıkıntılardan kurtulmak için mücadele eden
F: Uysal, güvenilir
G: İnatçı kişilik, gerginlik
H: Sakin ve durağan
I: Hassas
İ: Kırılgan
J: Kaprisli ve kıskanç
K: Başarılı, unvan sahibi
L: Sanatsal yeteneğe sahip
M: Ticarete yatkınlık
N: Sağduyulu
O: Gizliliği sever
Ö: İçine kapalı
P: Kendinden emin
R: Sert yapıya sahip
S: Hayalperest
Ş: Çok üretken ve güçlü
T: Duygularını zor açabilen
U: Durgun, çok ağır hareket eden
Ü: Başarısı sürekli engellenen
V: Kendi içine dönük, umursamaz
Y: Geçmiş üzüntüleri sürekli yaşarlar
Z: Bilimsel açıdan, okumayı seven. 

Çok ilginç değil mi ?
Ben açıkçası bu konuda ön yargılı sayılabilecekken şimdi samimiyetle doğruluğuna inanıyorum. 
Tanıdığım Zeynep ' ler mesela, yukarıda yazıldığı gibi dik başlı ve özgürlüğüne düşkün olurlar ...
Eren ismindekiler yaramaz demişler - oğlumun adı ve  gerçekten de öyle sıpa :)
Bildiğim tüm Hakan ' lan ağır başlı ...

Sizin görüşlerinizi de merak ediyorum. 
Haydi sizde paylaşın bakalım bu tez gerçekten doğru mu ?
Çevrenizde isimlerle ilgili gözlemlerinizi merakla bekliyorum .
Çok çok sevgiler :)



13 yorum:

  1. baş harften kurtardık paçayı :)

    YanıtlaSil
  2. Ben Pelin'leri biliyorum; şarkısı bile var hahahaha :))

    Şimcik benim oğlanların isimleri burada yok; ama, şu hafrlerin etkisi kısmına baktığımda;
    Çınar cidden zevk sefa düşkünü bir çocuk
    Rüzgar da sert karakterli :)))
    Bana ikincide "napıyosun, sakın Rüzgar koyma" demişlerdi; ben de "aman ilkine Çınar koyduk, sakin mi oldu, yooo, bu da Rüzgar olsun, essin" dedim. Demeyeymişim çok iyiymiş. Rüzgarlar hareketli oluyor arkadaşlar, hem de ciddi esiyorlar yani. Kaç kişide gördüysem böyle. Hani isim güzel de, aklınızda olsun! Çınarlar da hareketli oluyor; ama ağacın özelliği olarak da gerçekten sarıp sarmalayıcı, koruyucu, sevecen bir karakteri de var. Çınar koyaiblirsiniz yani, sıkıntı yok. Rüzgar'da sıkıntı var :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Başak Hanım :))

      Bloğumda yorumlarınızı görmek çok keyifli ...Benim yiğrnimin ismi de Rüzgar ve aynı anlattığınız gibi çokkk hareketli :)) Demek ki bir artı daha yazabiliriz ' ismin karakteri etkilediği ' kısma :)
      Çok çok sevgiler..

      Sil
    2. Böyle okuyucuyla güzel etkileşimi olan bloglara yorum yazmayı seviyorum :) Benden de sevgiler!!

      Sil
  3. Çok ilginçmiş sanırım ben de yansıtıyorum ,Özellikle isimdeki harfleri çözümlemeden :)

    YanıtlaSil
  4. Benim ismimin anlamıda var burada.
    İlk söylenen gibi değilim canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Le Yannnn ismini merak ettim bak şimdi :))
      Doğru söyle , kesin kötü birşeyler yazıyor dimi :D

      Sil
    2. Aslında yukarıda şuan iki anlamı var.
      Ama ilk anlam kaprisli yazıyor.
      Hiç öyle bir insan degilimdir.
      Kimseye naz bile yapmam:)

      Sil
  5. Hatice'ler çok sorumluluk yüklenen, becerikli

    Annemin ismi Hatice tam uyuyor :)) benim ismim de özlem senin de söylediğin gibi hasret demekmiş hep bir şeylere özlem hasret duydum :) Rahmetli babaannem koymuş isimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmimizi değiştirdiğimizde üzerimizdeki etki de değişiyormuş bu arada ...
      Hem aynı şeyi Sıla ismi için de duymuştum. Sıla ismindekiler hep içinde uzaklık , özlem duygularını yoğun olarak yaşarlarmış...

      Sil
  6. Ben de kesinlikle etkilediğine inanırım. Ses evrende kaybolmaz ve her bir sesin kendine has ınsanı etkileyen enerjisi OLDUĞUNU düşünüyorum. Bir kişiye nasıl hitap ediliyorsa o ismi oluşturan harflerin biraraya getirdiği bir enerjiyi bize yöneltmiş oluyor. Ayni zamanda zihnimiz o isme karsı neyi tasvır edebiliyorsa karakterimize de ismimiz her söylenişinde işliyor.

    YanıtlaSil
  7. Oğlum ahmet kaan kızım neva...simdilik iyiyiz sonumuz da iyi olsun insallah

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...