4 Şubat 2016 Perşembe

Merhaba Küçük Lokmalarım !

Bir laf vardır , büyük lokma yut - büyük söz söyleme diye... Bende tam tersi - küçük lokma yut büyük söz söyleme hali vardı .

Ben hep o küçük lokmaları yuttum bu yaşıma kadar :)

Bir bakıyorsun ' Asla Yapmam ' dediğiniz şeylerin baş rolündesiniz . Kaç tane Asla'mın baş rolünde oynadım bir bilseniz !

Ama bir yandan yapmam dediklerimin eninde sonunda başıma geliyor olması garip ama kendimi önemli hissettiriyor bana .
 Ben milyarlaca insanın içinde yaşayan herhangi biri olarak , cılız sesimden yankılanan değer yargılarım - kınamalarım - fikirlerimin bir önemi var ...
 Önemi var ki yanlış şeyler çıktığında kelimelerimden , o kelimelerin bir bedeli var .

Müjde Gri Lady ! Demek ki sahipsiz değilsin. Demek ki cılız sesin çokkk uzaklara ulaşıyor da , söylediklerinin karşılığı tekrar gelip sana ulaşıyor !


Ayıplamak , kınamak , küçük görmek ...
Bunların her biri sonrasında bize misliyle dönecek kötü davranışlar . Ama insanız işte , herhangi bir yerde karşımıza çıkan olay hakkında yorum yapmaktan da alamıyoruz kendimizi .

Mesela benim yaşadıklarım ;

Büyük Söz 1 : Lisedeyken evlilik ve evlenme yaşı hakkında pek ahkam keserdim arkadaşlarıma - aileme ...
Ben hayatımı yaşamadan , gezip tozmadan ve hele de 27 - 28 yaşına gelmeden ASLA evlenmeyeceğim derdim.
Erken yaşta evlenenleri de uzaydan gelmişler gibi yadırgar - kezban bulurdum !

SONUÇ :  Lise 2 ' nin bittiği yaz tatilinde tanıştığım o motorlu - asi gençle lise biter bitmez ve üniversite için hali hazırda dersaneye gidiyorken evlendim :)
Üniversiteye evli biri olarak başladım .


Büyük Söz 2 : ' Hadi erken evlenirler anlarım ! Aşık olmuştur benim gibi. Ama kardeşim , evlenir evlenmez çocuk yapmak ta nedir yaa ? İnsan bir evliliğin tadını çıkarır dimi ?

SONUÇ : Üniversite'nin 2. yılı ve ben okul sebebi ile dersler - ev - dersler şeklinde yaşıyorum.
Ve düşündük ... Şimdi okul bitecek ve çalışmaya başlayacağım . Birkaç yıl sonra illa ki bir bebeğimizin olmasını isteyeceğiz . Hazır şimdi çalışamıyorken bir de bebek yapalım . O arada bebek doğar  - biraz büyür. Okul da bitmiş olur . Oh mis , rahat rahat çalışma hayatına geçiş yapabilirim !


Büyük Söz 3 : ' Ben asla büyüklerimiz evliliğinde olduğu gibi kavga etmeyeceğim. Kızgın olsam bile alacağım eşimi karşıma , sakin sakin konuşacağım. Asla dırdırcı bir eş olmayacağım!

SONUÇ : ' Ama sadece yüksek sesle konuşuyorum kiii , hem kendini anlatma çabası ne zamandır dırdır diye adlandırılıyor :) '


Büyük Söz 4 : Ben üniversite mezunuyum . Çağrı merkezi gibi dandik yerlerde ne işim var !

SONUÇ : Okul bitti , deli gibi iş arıyororum , bebeğimize annem bakacak ama ben yeni mezun olduğum için çalışacak bir iş bulamıyorum. Ne oldu sizce ?
Evet , bir çağrı merkezinde işe başladım. Kısa sürdü ama olsun - gerekli ders alındı mı ? Evet alındı !


Büyük Söz 5 - 6 -7 ...  : Ben asla hayatı çocuk ve eşinden ibaret olan biri olmak istemiyorum. Herkesin tek bir şansı var hayatta . Dünyaya bir kere geliyoruz ve onu bir erkek ve çocuk yetişmek için harcamak istemiyorum. Hayallerim var . Yapmak istediklerim var ...
Ve ben asla ev hanımı bir anne olmak istemiyorum. Çalışmak benim için nefes almak gibi !


Tek çocuk ideal . Ne gerek var kendini sıkıntıya sokmaya ... Hem kardeşleri görüyoruz bu devirde , hepsi birbirinden nefret eder halde . İyi arkadaşı olsun yeter !

SONUÇ :  :)
Valla güzel günler göreceğiz , güneşli günler demek istiyorum :)

Henüz deneyimlemedim bu sözlerimi ama , sanırım hayatımızın yarısı kınamakla - diğer yarısı da kınadıklarımızı yaşamakla geçiyor .

GRİLADY,grilady

Sizin de var mı başınıza gelen böyle asla yapmam dedikleriniz ama çoktann yaşamış olduğunuz olaylar ?
Yoksa bana özel mi ?
Yorumlarsanız daha az suçlu hissedeceğim galiba kendimi :)
Merakla fikirlerinizi bekliyorum. .Çok çok sevgiler :)

Bu arada kelimelerimize dikkat  !!  :)


14 yorum:

  1. Olmaz mı? böyle böyle büyüyoruz,koca koca laflar ederek onları daha sonra yiyerek.Yaşlı ile ergen arasındaki en büyük fark bu bence,bizde o süreci deneyimleyerek tamamlayacağız,inşallah az hasarlı olur...

    YanıtlaSil
  2. sen blog tasarımını mı değiştirdin yoksa bana mı öyle geldii :) bu yazından sonra konuşmaya korkar oldum valla ne diyeyim :D zaten ben de yıllar önce hiç sevmediğim, kınadığım bi tip olup çıkıverdim :D napalım iyiymiş böyle de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok hayır değiştirmedimmmmm , ah keşke değiştirebilsem ama elden bu kadar geliyor :)

      Sil
  3. :)
    Kınadığını yaşamadan ölmezmiş insan gerçekten de :)
    Ben iki şey demiştim:
    1- Asla mezun olunca ankarada yaşamam, istanbula gideceğim
    2- Asla bankacı olmam.

    Şu anda Ankarada yaşayan bir bankacıyım !!
    :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Vay seninki yine de benim kadar acıklı olmamış :D

      Sil
  4. maalesef ki olmadık yer olmadık zamanda hep büyük konuşuruz oda gelip bizi buluyor hayatlarımız da Rabbım daha beterin den saklasın inşallah... Dilerim her daim güneşli günler görürsün inşallah :)

    YanıtlaSil
  5. Niye subayların peşinden koşar ki bu kızlar demiştim. Ama ne bileyim kot pantolonlu normal halinden anlayamadım ki adamın subay olduğunu :D

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel ifade etmişsiniz..
    İnsanın kelimeleri kaderi olabiliyor bazen düzden bazen tersten dikkat
    etmek lazım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Kesinlikle dikkat etmek gerek :)

      Sil
  7. Çok çok güzel, samimi bir yazı herkesten ve tabi ki benden de bir şeyler var içinde elinize sağlık :) hemen takibe alıyorum sizi :) ben de kendi bloğuma beklerim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ,
      Teşekkür ederim güzel yorumunuz için.Geleceğim bloğunuza :)

      Sil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...