18 Haziran 2014 Çarşamba

BEN SENİ OKUMA OLASILIĞIMI SEVMİŞTİM --- OLASILIKSIZ..

Kitap okumayı hızlandırdığım dönemlerdeydi..
Kişisel gelişim kitapları ve bir kaç aşk romanından sonra biraz daha beni düşünmeye itebilecek - kurgusu iyi bir kitap okuma isteminden doğan bir karar ile almıştım Olasılıksız'ı ...
Zaten biliyorsunuzdur , bir şey almadan önce mutlaka araştırırım...
Haliyle zaten halihazırda almaya ve okumaya karar vermiştim ;  gerek çok iyi bir ilk roman yakıştırmaları , gerekse popüleritesi gerekçeleriyle ...

Gelelim  kitaba ;  gerçekten kurgu ve olay örgüsü olarak çok çok güzel...
Yapılan yorumların çok dışına çıkıp yazara haksızlık etmek istemem ama içeriği ne kadar güzel ise , anlatım hızı o kadar kötüydü..
Genellikle kitabı alıp-bitirme sürecim 1 hafta ila 10 gün arasında değişirken Olasılıksız'ı aldıktan 10 gün sonrasında kitabın henüz yarısını bile okuyamamıştım..
Ama bu %50 'lik oran her ne kadar yavaş ilerlese de bana bir çok konuda ışık tutan bilgiler verdi..
Mesela kitabın ana karakterinin karşı karşıya kaldığı sorun ; şizofreni...
Bu hastalık hakkında kulaktan dolma bilgilerden çok daha fazlasını öğrenme gereği duydum bu kitap sayesinde..

Her ne kadar başlayıp - sonunu getiremediğim nadir romanlar arasına girse de kesinlikle bu daha musait olduğum bir zamanda okumayacağım anlamına gelmiyor..
Her şeye rağmen şu da bir gerçek ki ; çoğunluğun övgüler yağdırdığı kitabı koşulsuz kabullenmek ve iyi sonuç alacağına inanmak artık yapmaktan vazgeçmem gereken alışkanlıklarımdan biri olmuş , bu kitap sayesinde bunun da farkına varmış oldum..
Kısaca ; kitaplığımda okunamayanlar yerini almış sevgili kitapçığımm OLASILIKSIZ ;
 BEN SENİ DEĞİL ; SENİ OKUMA OLASILIĞINI SEVMİŞTİM ...!

OlasılıkSız
Olasılıksız.jpg
YazarıAdam Fawer
ÇevirmenŞirin Okyayuz Yener
DiliTürkçe
TürüRoman
YayıneviApril Yayıncılık
Sayfa sayısı472
ISBNISBN 9756006056
Sonraki eserEmpati (roman)
Kitabın arkasından,
Bir sabah, yıllardır görmediğiniz bir arkadaşınızı düşünerek uyandınız. Bir saat sonra, onunla sokakta karşılaştınız. Sizce bu sadece bir tesadüf mü, yoksa çok daha farklı bir anlamı olabilir mi?
 Siz hiç Loto’da büyük ikramiyeyi kazanmadınız. Ama birileri kazanıyor. Hem de sürekli! Onlar sizden daha mı şanslılar?Şans nedir gerçekten? İçinizde bütün parayı kırmızıya yatırmanız gerektiğini söyleyen bir his var. Bu his bir öngörü müdür? Yoksa daha fazlası mı?Yolda gidiyorsunuz. Kafanızı çevirip yandaki küçük parkta baktınız ve bir anda bu anı daha önce de yaşamış olduğunuzu hissettiniz. Evet, Deja Vu. Sizce nedir Deja Vu; Geçmiş mi, rüya mi yoksa geleceği mi görüyorsunuz? Eğer siz de kontrolün kimde olduğunu merak ediyorsanız, ‘OlasılıkSız’ tam size göre bir roman…
VE BİR KAÇ ALINTI ...
Şizofren nasıl bir şey?" diye sordu Caine tedirgin şekilde. Kardeşine bunu daha önce hiç sormadığını düşündü bir yandan da. "Nasıl hissediyor insan kendini?"
Jasper omuz silkti. "Hiçbir şey oluyormuş gibi hissetmiyorsun. Yanılsamalar gerçek gibi. Doğal hatta olması gerektiği gibi. Sanki hükümetin düşüncelerini okumaya çalışması dünyanın en mantıklı ve doğal şeyiymiş gibi geliyor, ya da en yakın dosyunun seni öldürmesi falan." Bir an sustu kaldı. "Bu yüzden çok korkutucu."
Adam Fawer,  Olasılıksız(Sf.61)


"Satranç hayat gibidir David," demişti babası. "Her parçanın kendi işlevi vardır. Bazıları zayıftır, bazıları ise güçlü. Bazıları oyunun başında işe yarar, bazılarysa sonunda. Ama kazanmak için hepsini kullanmak zorundasın. Aynen hayatta olduğu gibi, satrançta da skor tutulmaz. On parçanı kaybedip, yine de kazanabilirsin oyunu. Satrancın güzelliği budur işte. İşler her an tersine dönebilir. Kazanmak için yapman gereken tek şey tahtanın üzerindeki olası hamleleri ve anlamlarını iyi bilmek ve karşındakinin ne yapacağını kestirebilmek."
Adam Fawer,  Olasılıksız(Sf.108)


Daha önce hiç silah kullanmamıştı, ama bu onu endişelendirmiyordu. Resim çekmek gibiydi bu iş. Odakla ve bas. Aralarındaki tek fark, bir Nikon kamera 9 milimetrelik bir Lorcin L gibi tepmezdi.
Adam Fawer,  Olasılıksız(Sf.101)

1 yorum:

  1. bu kitap tek kelimeyle mükemmel en azından benim için öyle bu kitabı elime aldım içinde epilepsi hastalığı ile ilgili konular olduğundan belki de 3 gün içinde okumuştum ve elimdeki kitaplar bittiğinde tekrar okumak istiyorum herkese tavsiye ederim bu kitabı okuyan pişman olmaz

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...