16 Haziran 2014 Pazartesi

SPOR YAPMAYA ÇALIŞANLARDAN MISINIZ ? --- SPOR YAPANLARDAN MI ?

Bu yazımı bana bu ilhamı bahşeden ve benim hayatımda ilham perim olma rolünü üstlenen 'Funda Lermi ' ye ve sevgili kızı Melissa'ya ithaf ediyorum ; iç dünyamı zenginleştiren bilgilerinizi her zaman bekliyor olacağım..



Sanırım şimdilik ben ilk guruba dahil oluyorum..
Çünkü spor yapma girişimim en fazla üç gün stabil olarak yürüyüşe çıkmak ya da en iyi yapabildiğim şey olan 6 ay düzenli spor salonuna gitmekten öteye varamadı ne yazık ki...
Tabi bunu düzene sokamamda çevresel faktörlerin katkısı büyüktü ne yazık ki...
Yoğun ve düzensiz çalışma saatleri sayesinde bitkisel hayattan hallice günler yaşadığım için değil spor yapmak , doğru düzgün dinlenemiyordum bile..
Neyse ki işler değişti ve çok şükür artık böyle bahanelerim kalmadı spor yapmamak için...

Ben programlı bir şekilde yürüyüş yapmayı düşünürken , yakın bir arkadaşım beni çok daha fazla heyecanlandıran bir fikir sundu ortaya..
YOGA...
Sizin de ilk aklınıza gelen ; yerde bağdaş kurmuş pozisyonda oturmuş bir kadın , eller dizlerin üzerinde - parmaklar birleştirilmiş ; etrafta yanan mumlar ve dingin bir müzikte sakin bir görüntü ise hep beraber yanılıyoruz..
Çünkü hiç te zannettiğim gibi değilmi bu yoga..
Öncelikle bir felsefe olduğundan dolayı bir çok aşaması var uygulamalarının ...
Ama benim ilk tercihim esneme ve rahatlama egzersizleri olduğu için ; felsefeyi teğet geçip - direkt rahatlama egzersizlerine geçiyorum...
İşte uygulamaya başladığım ilk ders yoga hareketler ;

  • Ölü yatışı: Düz bir zemin üzerine yoga minderi serilir. Ardından sırt üstü yatılır; el ve ayaklar iki yana açılarak nefes kontrolüne odaklanılır. Kişinin burada kendini germemesi gerekir.
  • Balık duruşu: Sırt üstü yatılır ve ayaklar kapalı tutulur. Eller kalçanın altına alınır ve vücudun üst kısmı yukarı doğru kaldırılır.
  • Bacak-diz duruşu: Bu harekette yere oturulur ve bacaklar öne doğru uzatılır. Ardından üst beden öne doğru uzatılarak ayaklar tutulur.
  • Çocuk duruşu (balasana): Yere diz çökülür ve ayaklar birleştirilir; son olarak dizler kalça genişliğinde açılır.
  • Kedi duruşu (bidalasana): Eller ve dizler yerde olmak şartıyla sırt içe ve dışa doğru yavaşça nefes alınarak hareket ettirilir.
  • Çekirge duruşu (locust): Yüz üstü yere uzanılır ve eller yumruk halinde karın bölgesine yerleştirilir. Sırayla sağ ve sol bacak havaya kaldırılarak 5-10 saniye bekletilir.
  • Tulumba duruşu (pump): Bu harekette yere sırtüstü yatılır ve sırasıyla sağ ve sol bacak nefes alınıp verilerek kaldırılır.
  • Kurdela duruşu (the bow): Yüz üstü yapılan bu harekette bacaklar hafifçe kırılarak karın bölgesine doğru çekilir, sonra eller ayaklarla birleştirilmeye çalışılır.
  • Pelvik yay duruşu (pelvic arch): Sırt üstü yatılarak dizler bükülür. Ayak bilekleri tutulur ve kasık öne doğru çıkarılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...