22 Mayıs 2014 Perşembe

KİTAP AŞKIMIN BAŞ KAHRAMANI…."HARRY POTTER"

Her şeyin bir başlangıç hikayesi olduğu gibi benim de kitap aşkımın bir başlangıcı oldu..

Henüz daha ilkokula giderken tesadüfen kapağını görüp merak ettiğim bir seri hayatıma yön veren bir kitap haline geliverdi..

Kimden mi bahsediyorum?

Tabiî ki çocukluk,gençlik ve şimdilerde çocuğuma tanıştırdığım kahramanım HARRY POTTER’ dan..

Mutlaka okumasanız bile filmini izlemiş ya da en azından fragmanını görmüşünüzdür.

Kitabını okumayanlar ya da sadece filmini izlemiş olanların kitabını okuyanlara nazaran biraz daha uzak bir pencereden baktıklarını düşünüyorum. Çünkü kitabı okurken hissedecekleriniz ve hayal gücünüz ile yaptığınız beyin jimlastiğini ne yazık ki filmde yaşamak mümkün değil..

Neyse ; demek istediğim beni kitabın sayfaları arasında kaybolanlar ve zaman durmuşçasına heyecanla ve sabırsızca okuyanla daha iyi anlayacaktır..

Peki  neden bu kadar çok sevdim ve nasıl oldu da kitaplara olan ilgimin başlangıç noktası olabildi bu ünlü Harry Potter …

Öncelikle kitabı elinize alıp arka kapağını okuduğunuzda kitapı almanıza sebep kilit bir cümle bulmayabilirsiniz. Eğer sadece kapak yazısına bakarak kitabın içeriği hakkında tahminde bulunup okumaya öyle karar verseydim beklide bu büyülü dünyayı sadece yüzeysel olarak bilecek ve on binler satmasına anlam veremeyecektim..

Neyse gelelim kitaba..

Bunları yazarken bile serinin tamamını tekrar okuma isteğimin oluşmasını da paylaşmadan edemeyeceğim..

Serinin ilk kitabı Harry Potter ve Felsefe Taşı..Kitabın kapağında yazan ‘Harry Potter’ın baş döndürücü “büyülü” dünyasına adım atmadan önce kemerlerinizi bağlayın’ sözünün boşuna söylenmediğini belirtmeliyim öncelikle..

Kitabın yaklaşık ilk 80 sayfasında normalin dışında karşımıza çıkan bir olay vs olmamasına rağmen ( baykuşların taşıdığı postaların sürekli eve gelmesi dışında.. ki; gelen postanın ne olduğu daha sonra öğreniyorsunuz..) anlatım dili oldukça akıcı ve betimlemeler çok çok iyi..

Tanıtılan karakterlerin bir süre sonra aileden biriymiş gibi hissettirilmesinin de sebebi her mimik ve davranışın çok iyi ifade edilmiş olması.Mesela Harry’nin eniştesi Vernon, teyzesi Petunia’ dan daha ilk sayfalardan hoşlanmayacağınızı garanti edebilrim.

Neyse zaten konuyu biliyorsunuz , Harry teyze ve eniştesi ile birlikte berbat ve dışlanmış bir hayat sürerken bir anda eve gelen postalar dikkatini çeker..Dikkatini çeken tabiî ki eve posta gelmesi değil , her postanın üzerinde ismi yazmasına rağmen birini bile okuyamaması ve  eniştesin elinden alıp hepsini  birer birer hepsini yakması..

Tüm bunlar Harry’ nin hayatını değiştirecek gerçeği öğrenmesini engelleyemez tabiî ki ve o meşhur mektubu hiç beklemediği bir anda iri cüsseli ve iyi yürekli bir dev olan Hagrid tarafından teslim alır ve okur..

                   “HOGWARTS CADILIK VE BÜYÜCÜLÜK OKULU”

Sayın Mr Potter ,

Hogwarts Caılık ve Büyücülük Okulu’nda yerinizin ayrılmış olduğunu size bildirmekten mutluluk duymaktyız.Gerekli kitap ve gereçlerin listesi ilişikte sunulmuştur.

Ders yılı 1 Eylül’de başlamaktadır.Baykuşunuzu 31 Temmuz’dan önce göndermenizi dileriz.

Sevgilerimizle ,

Minevra McGonagall “

İşte benim için macera bundan sonra başladı ve o zamanlar çocukluğun vermiş olduğu bir hayal gücü ile ( tabii yazarın başarısını da unutmamak lazım ) kendimi bu dünyanın içinde hissettim..

Kitapta geçen dersler , Harry’in arkadaşları , geçmişinden gelen ve anne babasının ölümüne , kendisinin ise büyücüler dünyasında çok çok ünlü olmasına sebep olan geçmişi... Hepsi de birden sizin hayatınızmış gibi oluyor.

İşte bana kitapların sonsuz dünyasını açan baş kahramanım bu kitap..

Eminim sizlerin de çok etkilenip emsallerini okumaya devam ettiğiniz yazarlar yada kitap türleri vardır ve kitap okuma alışkanlığınız bir şekilde gelişmiştir..

Son olarak kitaptan zamanında bana ilham veren ve sevdiğim birkaç alıntıyla veda ediyorum..

“ Sınıfın yolunu bulabilirsen , dersler de vardı.Harry,büyünün sadece asa sallayıp birkaç gülünç sözcük söylemenin çok ötesinde olduğunu kısa sürede anladı.

Her Çarşamba gece yarısı teleskoplarıyla göğü incelemek , değişik yıldızların adlarını,gezegenlerin hareketlerini öğrenmek zorundaydılar.Haftada üç kere şatonun arkasındaki seraya gidip Profösör Sprount adlı tıknaz,kısa boylu bir cadıyla Bitkibilim çalışıyor,garip btkileri,mantarları,onların hangi alalarda kullanılacağını öğreniyorlardı..”Syf.156

“ O akşam Gryffindor’ların ortak salonu çok kalabalıktı.Hary,Ron,Hermione,bir pencerenin önünde birlikte oturuyorlardı. Hermione, Harry’le Ron’un Muska ödevlerni gözden geçiriyordu.Kopya çekmelerine hiçmi hiç izin vermezdi.(“”Kopya çekerseniz nasıl öğrene ilirsiniz?), ama bir kere baştan sona okuyup onlara yanlışlarını gösterirdi.” Syf.210

“Ama Hermione’nin Felsefe Taşı’ndan başka şeyler de vardı. Tuttuğu notları temize çekmeye, zaman cetvellerini düzene koymaya, çizimleri renklendirmeye koyulmuştu.Harrry’le Ron pek aldırmayacaklardı buna , ama Hermione onlarında aynı şeyi yapmasını söylüyordu boyuna.

“Hermione , sınavlara daha yüzyıllar var.”.

“On hafta diye kestirip attı Hermione.” “yüzyıllar değil.Nicolas Flamel için birsaniye sayılır.”

Ron, “”Hem zaten notları niye temize çekiyorsun ?Herşeyi biliyorsun nasıl olsa.”

“Niye mi temize çekiyorum? Çıldırdın mı sen? İkinci sınıfa geçebilmek için bu sınavarı vermek gerek. Çok önemli bu, çalışmaya bir ay önce başlamalıydım
,bana ne oldu , bilmiyorum…”


“Yazık ki , öğretmenler de Hermione gibi düünüyorlardı. Öyle çok ödev verdiler ki, Paskalya tatili Noel tatilinin yanında pek sönük kaldı. İnsan , yanında boyuna ejderha kanının on iki ayrı kullanışını ezberleyen ya da asasıyla çalışmalar yapan biri olunca, dinlenemiyordu.Harry’le Ron boş zamanlarının çoğunu kitapıkta geçirdiler. Hermione’yle , çalıştılar da çalıştılar..

Bir gün öğleden sonra ,” Bunu hiç hatırlamayacağım”diye patladı Ron, tüy kalemini fırlatıp attı,kitaplık penceresinden dışarıya özlemle dışarıya bakmaya başladı.Aylardır en güzel havaydı bu.Gök pırıl pırıldı,unutma - beni mavisiydi, yazın geldiğinin ilk belirtileri görünüyordu”Syf.262-263


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...