23 Mayıs 2014 Cuma

SERENAD / ZÜLFÜ LİVANELİ



Ben ki ; yüzlerce kitap okumama rağmen Türk yazarlarını hiç tercih etmemişim…
Ben ki ; taktığım at gözlüklerinin dışına çıkabilecek olgunluğa gelene kadar kendi değerlerimizden pek bir bi habermişim..,
Ben ki ; edebiyat ,eser , bilgi ve niceleri kendi kültürümün yazarlarındayken çok çok farklı yerlerde oyalanmışım..
Ben gerçekten ; ne de ön yargılıymışım..

İşte bunları hissettim ben ZÜLFÜ LİVANELİ’nin yazdığı “SERENAD’ı “ okumaya başladığımda..
Kendi çerçevelerimi o kadar gözü kör oluşturmuşum ki zamanında  ; okumak istediğim türde eserlerin bir Türk yazar tarafından yazılamayacağı kanaatine varmışım..
Hem de hiç Türk roman okumadan…!!

Neyse kendimi kınamayı bir kenara bırakıp bu harika esere gelelim..
Açıkçası okumayanlar için çok fazla hikayenin içine girip konuyu dile getirmek ve kitaba karşı duyulacak merakı öldürmek istemiyorum.
Kitabın arka kapağındaki yazı okumayanlar için hikaye hakkında fikir oluşturacaktır diye umuyorum ;

“Her şey,2001 yılının Şubat ayında soğuk bir gün,İstanbul Üniversitesi’nde halkla ilişkiler görevini yürüten Maya Duran (36) ABD’ den gelen Alman asıllı Profesör Maximillian Wagner’ı (87) karşılamasıyla başlar..
1930’lu yıllarda İstanbul Üniversitesi’nde hocalık yapmış olan profesörün isteği üzerine, Maya bir gün onu Şile’ye götürür.Böylece,katları yavaş yavaş açılan dokunaklı bir aşk hikayesine karışmakla kalmaz, dünya tarihine ve kendi ailesine ilişkin birtakım sırları da öğrenir.”

İşte hikaye böyle başlar kitapta..,
Profesrörün kışın en soğuk zamanında Şile ‘ ye götürülmesini isteyip ; Karadeniz deli gibi dalgalı ve fırtınalıyken kıyıya kadar yaklaşıp ; kemanını çıkarıp denize dönük bir şekilde eserini çalmasıyla başlar..
Bu olaydan sonra çeşitli olasılıklar gelse de aklınıza ; kalbinizden etkileneceğiniz bir hikayeyle karşılaşacağınızdan habersiz okuyorsunuz birkaç bölüm daha..

Dediğim gibi hikayeyi anlatmıyorum bu muhteşem kitabın büyüsünü bozmamak için..
Ama kitaba dair şunu söylemek isterim ki ;
Lütfen OKUYUN;OKUYUN;OKUYUN…
Çünkü sadece bir aşk hikayesi okumuş olmayacaksınız bu kitabı bitirdiğinizde..
Dönemin siyasi tutumlarından tutun da ; Yahudi Soykırımı ve beni en çok yaralan ve yaşanmış bir gerçek olan Sturma Saldırısın’dan da haberdar olacaksınız..
Dönemimizden önce neler yaşanmış , ne hayatlar son bulmuş,ne acılar çekilmiş bunları da gösteriyor çünkü Zülfü Livaneli bu kitapta..
Yeni yetme aşıklar yok bu kitapta..
Aşk için sabretmeler..
Sadakat dersleri ,
İnsanların yaşadığı haksızlıklar ,
Dönem Türkiye’si

Ve daha neler neler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...